OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Nu söker vi en kommunikatör till myndighet där du kommer att fungera som ett kommunikationsstöd till projekt. Vill du vara delaktig i projektledningens arbete och tillsammans driva kommunikationsarbetet framåt? Välkommen in med en ansökan!
Din roll kommer vara kommunikationsstöd till ett specifikt projekt, vara delaktig i projektledningens arbete och tillsammans driva kommunikationsarbetet framåt. Projektet syftar till att öka kapacitetsuttaget av befintlig infrastruktur, minska störningar och digitalisera hela kapacitetsplaneringen inom svensk järnväg. För att möjliggöra detta ersätts befintliga verktyg med nya verktyg, nya arbetssätt och förändrad process införs samt ett helt nytt sätt att se på kapacitet.
Arbetsbeskrivning
Ansvara för projektets kommunikationsstrategi:
• Gå igenom projektets kommunikationsstrategi och uppdatera
• Stämma av aktiviteter och budskap med VO Trafiks intern kommunikationsansvarig
• Kartlägga koppling med kringliggande program inom den digitaliserade tåglägestjänsten för att säkerställa en sammanhängande strategi
Ansvara och utveckla kommunikationsplanen:
• Projektet har en övergripande kommunikationsplan och har påbörjat nedbrytningen av denna.
Detta arbete behöver tas vidare utifrån:
• Nedbruten på en mer detaljerad nivå – Excelfil
• Sätta målen med planen – varför vill vi kommunicera?
• Utifrån identifierade Målgrupper – specificera vad de behöver veta, och hur riktar vi på bästa sätt kommunikationen mot målgrupp
Driva kommunikationen, skapa förutsättningar och material för arbete med förändringsledning:
• Ta fram en kommunikationsplattform som vi kan luta oss mot och plocka fram material till denna
• Planera, boka in och genomföra kommunikationsaktiviteter internt och externt
• Skapa struktur och följa upp att aktiviteter genomförs
• Skapa presentationsmaterial, texter för tex intranätartiklar eller extern kommunikation, FAQ, med mera Publicera och sprida kommunikationsmaterial
• Vara en del av projektets ledning och övriga aktiviteter för att få en tydlig helhetsbild
• Ha ett nära samarbete med mottagande förvaltning/linje för att koordinera kommunikationsaktiviteter hela vägen till slutanvändarna av systemet
Vem är du?
Du ska uppfylla följande;
• Högskoleutbildning 180hp (tidigare 120p) exempelvis inom media och kommunikation eller som vad anser vara likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller som Trafikverket anser vara likvärdig utbildning samt tre (3) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
• Kunskap om och erfarenhet av digital kommunikation, sociala medier och varumärkes byggande
• Kunskaper, förmåga och erfarenhet av i redigeringsverktyg (ex. InDesign, Photoshop m.fl)
• Kunskaper, förmåga och erfarenhet av webbpubliceringsverktyg (ex. Episerver, Sitevision m.fl)
• Erfarenhet och förmåga, omfattat delarna framtagning, sammanställning, analys, och redovisning av att arbeta med enkäter ex. marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag på heltid (40 h/v) med start så snart som möjligt och löper i 12 månader, med chans till förlängning upp till ett år. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52