OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en kommunikationsroll som skapar värde för verksamheten? Vill du axla en roll med webbansvar och ansvara för den övergripande strategiska kommunikationen hos Myndigheten för press, radio och tv? Då är det dig vi söker! Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Uppdraget är på heltid med start 25 april och förväntas pågå till och med 31 december 2022. Möjlighet till förlängning till och med juni 2023. Myndigheten arbetar med distansarbetsavtal och möjlighet att arbeta 3 dagar/vecka på kontoret och 2 dagar/vecka på distans finns - man kan också alltid arbeta på kontoret.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Kommunikatören har webbansvar och ansvarar även för myndighetens övergripande strategiska kommunikation tillsammans med en kommunikatörskollega. Arbetsuppgifterna består av strategiskt och operativt kommunikationsarbete, främst att:
• Utveckla och förvalta myndighetens webbplats till form och innehåll
• Planera, producera och publicera innehåll till webbplatsen och sociala medier
• Arbeta med tillgänglighetssäkring av webbplats och e-tjänster
• Skriva pressmeddelanden, nyheter och blogginlägg
• Formge informationsmaterial såsom blanketter och rapporter och/eller ansvara för
att beställa sådana tjänster externt
• Stötta myndighetens chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor. Detta
innefattar bland annat att vägleda och stötta kollegor att uppdatera myndighetens
webbplats
• Vara beställare mot externa leverantörer och kvalitetssäkra produktioner av olika
slag.
Vem är du?
Arbetet innefattar mycket samarbete och samordning med övrig organisation samt vägledning av kollegor. Det är därför ett krav att ha förmåga till både självständigt arbete och gott samarbete liksom ett flexibelt förhållningssätt.
Vi söker dig som:
• Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
• Goda kunskaper i MS Office
• Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyget Episerver
• Goda kunskaper i redigeringsverktyget Indesign
• Goda kunskaper i bildredigeringsverktyget Photoshop
• God förmåga att skriva, med känsla för språk och tonalitet (svenska). Du kan utforma och publicera kommunikationsinsatser på svenska så att de får avsedd effekt.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att stängas ner innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson