OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Älskar du Göteborg och företagande? Vill du hjälpa till att stärka regionens attraktionskraft? Vill du jobba på ett bolag som erbjuder en innovativ och kreativ miljö med stark framtidstro och en övertygelse om att allt är möjligt. Vill du hjälpa till med nationell och internationell kommunikation och marknadsföring? Vi söker nu en operativ kommunikatör med en delad tjänst på två avdelningar. Låter detta som något som passar dig? Sök redan idag!
Vi söker en kommunikatör som kan hjälpa till att skapa intressant kommunikation som syftar till att locka företag till Göteborgsregionen, stärka företagsklimatet och sprida fakta om Göteborgsregionens tillväxtförutsättningar. Vi söker en snabbfotad ”doer” som kommer jobba nära tillsammans med erfarna kommunikatörer med att genomföra kommunikation.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som kommunikatör kommer du att arbetar du nära avdelningarnas marknads- och kommunikationsansvariga, projekt- och verksamhetsledare samt kommunikatörer från andra avdelningar. Du arbetar operativt i produktionen av kommunikation såväl på webb som i sociala medier samt egna kanaler. Du kommer att rapporterar direkt till avdelningschefer men arbetsleds av avdelningarnas marknads- och kommunikationsansvariga.
Arbetsuppgifter:
Du kommer bistå andra kommunikatörer med div arbetsuppgifter inom kommunikation så som:
-Arbeta med kommunikation på svenska och engelska
-Genomföra seminarier och webinarier med allt från planering, upplägg, utskick, artiklar, till att vara på plats under eventet.
-Skriva och publicera kortare artiklar för webb och nyhetsbrev
-Skapa inlägg och innehåll för våra SoMe
-Producera kommunikationsmaterial (rapporter, texter, budskap)
-Ansvara för inbjudningar och bearbetning inför event
-Utveckling av grafiskt material
Arbetstider
Dagtid, Heltid, mellan 1 sep 2020 och 28 feb 2021
Kvalifikationer
Här krävs det att;
-Media och kommunikationsutbildning, 3 - 4 år eller motsvarande inom annan relevant utbildning.
-Mycket goda kunskaper i SoMe och digitala verktyg. Här vill vi utvecklas så utmana oss gärna!
-Mycket goda kunskaper i att planera och genomföra skriftlig produktion av marknadskommunikation
- Kunskap i programmen; Drupal (7/8), BizWizard, Adobe, Photoshop, Indesign och office-paketet
- Dokumenterad erfarenhet av att skriva för webb och införsäljande texter, både på svenska och engelska
- Erfarenhet av att arbeta praktiskt med sociala medier
För att trivas och kunna genomföra arbetet på bästa sätt ser vi gärna att du har lätt för att ta egna initiativ, kan kombinera affärsvana med kreativitet. Vi ser även att du är prestigelös och känner dig van och bekväm i att vara en del av ett större projekt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2020-08-17, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Hanna Orderud I Hanna.orderud@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044