Kommunikatör till Pensionsmyndigheten

Kommunikatör till Pensionsmyndigheten

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med digital kommunikation på en samhällsviktig myndighet? Trivs du med varierande arbetsuppgifter i en stöttande roll? Då är uppdraget på Pensionsmyndigheten något för dig, där du erbjuds stort ansvar inom ramen för den digitala kommunikationen. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Pensionsmyndigheten är en viktig del i samhället. Varje månad betalar Pendsionsmyndigheten ut pension till över två miljoner pensionärer och förvaltar den framtida pensionen för sex miljoner sparare. Pensionsmyndigheten söker nu en digital kommunikatör till deras kommunikationsavdelning. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och förväntas pågå till och med 31 december 2022, med möjlighet till förlängning till och med 31 december 2023. Uppdraget ska utföras vid Pensionsmyndighetens kontor i Stockholm, Hornsgatan 168. Visst distansarbete kan bli aktuellt i samråd mellan parterna.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som kommunikatör hos Pensionsmyndigheten kommer du att arbeta med att ta fram statistik löpande för alla digitala kanaler samt annonsering i sociala medier (bildbearbetning, copy och UTM-taggar). Du kommer även att arbeta med målgruppsanpassning av det digitala innehållet, delta i det dagliga arbetet med Pensionsmyndighetens webbplats samt Facebooksida.

Vidare kommer du att:
• Arbeta med den digitala kundupplevelsen vilket innebär att tillsammans med de andra i redaktionen se till att innehållet i digitala kanaler är anpassat till myndighetens målgrupper och att innehållet ger svar på pensionärers och pensionssparares frågor.
• Delta i den dagliga förvaltningen, genomföra löpande planering och publicering och hålla webbplatsen uppdaterad efter Pensionsmyndighetens riktlinjer och jobba proaktivt med att göra webbplatsens innehåll relevant.
• Skriva nyheter samt att utveckla innehållet för olika målgrupper och ämnen. I arbetet ingår att arbeta aktivt med SEO, uppföljning och anpassa till digitala tillgänglighetskrav.
• Stötta i att bevaka frågor från kundservice ansvariga för myndighetens Facebooksida. Ibland behövs råd kring svar. Förmedla dem och se till att skicka svar tillbaka till frågeställaren.
• Ge kommunikationsavdelningen och kundservice stöd och information kring funktionalitet och tekniska förutsättningar för plattformen Facebook.


Vem är du?
Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ. För att lyckas i rollen är du lyhörd med förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Vidare är du strukturerad med förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete.

• högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
• kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt
• webbpubliceringsverktyg (exempelvis AEM, Sitevision m.fl.)
• erfarenhet av att arbeta med enkäter
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av operativt arbete inom kommunikation inom de senaste två åren
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av att arbeta med AEM eller SiteVision eller liknande publiceringsverktyg.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024