Kommunikatör till Salems kommun

Kommunikatör till Salems kommun

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren och utvecklingsorienterad kommunikatör som vill arbeta brett med kommunikationsfrågor. Vi tror att du är en person som gillar utmaningar och att ha många saker på gång. Då vi är en liten kommun och en liten enhet kommer din roll att vara varierande.

Kommunikatör till Salems kommun
Vi söker en erfaren och utvecklingsorienterad kommunikatör som vill arbeta brett med kommunikationsfrågor. Vi tror att du är en person som gillar utmaningar och att ha många saker på gång. Då vi är en liten kommun och en liten enhet kommer din roll att vara varierande.

Om Salems kommun
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande. 

Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. 

Arbetsplatsbeskrivning
Kommunikationsenheten består av kommunikationschef och en kommunikatör och ligger under kommunkansliet som består av nio medarbetare. Kansliet är en del av kommunstyrelseförvaltningen och rapporterar till kommundirektören. Kansliet ansvarar för administrationen till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnden. I kansliets ansvarsområde ingår också bl.a. näringslivsfrågor, tillsyn personuppgiftsfrågor, mål- och styrprocesser, juridiskt stöd, kris- och säkerhetssamordning. 

Om tjänsten
Som kommunikatör hjälper du främst till med kommunens dagliga kommunikation genom olika kanaler som hemsidan, intranätet, kommuntidningen och sociala medier. I din roll skriver du bland annat målgruppsanpassat och publicerar nyheter och pressmeddelanden på webben, uppdaterar intranätet med viktig information till medarbetare samt stöttar förvaltningarna i olika kommunikationsfrågor. Rollen är dynamisk och det finns möjlighet att delvis arbeta på distans.

Kvalifikationer
Vi tror att du är en person med god samarbetsförmåga som gillar att stötta olika delar av verksamheten för att nå fram till målet. Du drivs sannolikt av möjligheten att få påverka och utveckla framför allt webb och intranät. Du har en strategisk ådra och ser tydligt hur du själv förverkligar dina strategier i ditt operativa arbete. Du är ansvarsfull och strukturerad och uppskattar att ha ett arbete med varierande arbetsuppgifter.

Krav

• Akademisk utbildning inom för rollen relevant område, sannolikt som kommunikatör, webbredaktör, journalist eller liknande relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av arbete som kommunikatör, webbredaktör eller liknande erfarenhet
• Praktisk erfarenhet av att producera och hantera information som ska målgruppsanpassas för olika kanaler
• Kunskaper om tillgänglighetsdirektivet och praktiskt erfarenhet av att ha jobbat med tillgänglig webbanpassning
• Erfarenhet av arbete med Episerver och Sitevision
• Mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska

Meriter

• Utbildning inom användbarhet och tillgänglighet
• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av sökmotoroptimering (SEO) och sökordsanalys
• Erfarenhet av att arbeta med sociala medier

Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning (ava) på sex månader (kan förlängas), deltid 80 procent.

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2022-08-21.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan! 

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef

Micael  Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salems kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juli 2022
  • Ansök senast: 21 augusti 2022

Besöksadress

Säbytorg 16 14480 Rönninge
None

Postadress

Säby Torg 16
Rönninge, 14480

Liknande jobb


Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024

21 november 2024

Strategisk kommunikatör och innehållsproducent

21 november 2024