Kommunikatör till samhällsviktig myndighet

Kommunikatör till samhällsviktig myndighet

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av att förbättra Sveriges infrastruktur hos vår samhällsviktiga kund?I rollen som kommunikatör kommer du göra skillnad som programkommunikatör där du ansvar för programmets webbplats.
Kortfattade arbetsuppgifter:
- identifiera kommunikationsbehov
- analysera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser
- interna kommunikationen som att planlägga kommunikationen, tillsammans med ledningsgruppen bestämma vad som ska kommuniceras, besluta vilken kanal som är bäst och följa upp resultatet

- sätta den strategiska agendan

- skapa en kommunikativ plattform för programmet och dess genomförande

- ge råd, stöd och coachning ur kommunikationshänseende, exempelvis genom att och leda och facilitera workshops

- ta fram och samordna informationsunderlag och texter

- analysera, sammanställa, språkbearbeta och redigera exempelvis rapporter och beslutsunderlag


Säkerhetsprövning krävs, start kan inte ske innan godkänt säkerhetsprövning. Möjlighet till viss mån att arbeta från eget kontor. Anställningen är tillsvidare, heltid.
Du behöver ha följande tidigare erfarenhet:
- Relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikationsområdet
- Minst fem års yrkesrelevant arbetslivserfarenhet
- Minst två års aktuell erfarenhet av att ha arbetat i en strategisk roll och med operativt arbete.
- Minst två års aktuell arbetslivserfarenhet av kommunikation i komplexa internationella program/projekt.
- Mycket god skribent med vana av målgruppsanpassning för olika målgrupper i kanaler.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Meriterande:

- arbetslivserfarenhet från energibranschen
- erfarenhet av att ha arbetat inom statlig myndighet
- erfarenhet av arbete i Photoshop och Illustrator

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2022
  • Ansök senast: 9 juni 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024