OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg, Majorna, Linné, Örgryte och Härlanda ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.
Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!
ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen Centrum söker nu en kommunikatör. Du kommer att stödja enheten Stadenövergripande kompetenscentrum om våld i nära, heder och ANDTS och fysiskt sitta tillsammans med den enhetens medarbetare. Enheten arbetar med utbildningar, samordnar informationssatsningar och är ett stöd inom en rad sociala frågor. Som kommunikatör är du en viktig funktion på enheten och kommer att vara ett nära stöd till chef och medarbetarna. Vid behov kommer du även att att arbeta med vissa förvaltningsövergripande kommunikationsfrågor.
Du är skicklig på operativt och strategiskt kommunikationsarbete. Du kommer att göra inbjudningar till utbildningar och konferenser och kommunicera enhetens erbjudande till yrkesverksamma i staden och till våra avtalskommuner. På uppdrag samordna informationssatsningar inom sakområdena riktade till invånare i Göteborg. I detta arbete ingår kommunikationsplaneringens alla delar, såsom budskapsformulering och materialproduktion med mera. Du stödjer enheten i det interna kvalitetsarbetet med årshjul och uppföljningar, till exempel medieanalyser.
KVALIFIKATIONER
Du har högskole- eller universitetsexamen i kommunikation eller motsvarande, samt erfarenhet av kommunikationsarbete i offentlig förvaltning.
Du har kunskap om och erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete.
Du har erfarenhet av att skriva texter på ett vårdat, enkelt och begripligt språk.
Uppdraget ställer krav på erfarenhet av olika webbpubliceringsverktyg och vana av att arbeta med InDesign och Officepaketets program. Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta med Episerver och Göteborgs Stads intranät.
Du är analytiskt lagd och kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.
Du är strukturerad och upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
I ditt möte med medarbetare och chefer, inom enheten och på andra avdelningar, har du ett gott bemötande och är lyhörd för kommunikationsbehoven. Du är skicklig på att samverka och arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå uppsatta kommunikationsmål.
Vi erbjuder ett utmanande och omväxlande arbete med engagerade kollegor. Välkommen till oss!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.