OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité. Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR- och kommunikationsenheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.
Du kommer att ingå i förvaltningens HR- och kommunikationsenhet. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling.
Arbetsuppgifter
Som kommunikatör kommer du att underlätta vardagen för kollegor och ledning genom att stödja och kontinuerligt förbättra den interna kommunikationen. Vi arbetar även med extern kommunikation. Då kommunicerar vi jordnära, klart och tydligt med människor som kämpar med missbruk, psykisk ohälsa, som utsätts för våld i nära relationer eller familjer som behöver lite hjälp att strukturera sin vardag.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation, samt erfarenhet av att arbeta strategiskt och praktiskt med kommunikation, internt och externt.
Vi ser även att du:
• Kan arbeta med webb, sociala medier, film och grafisk produktion.
• Förstår hur media fungerar och kan stödja verksamheten i kontakt med journalister.
• Har intresse av att av att stödja ledningen i kommunikationsfrågor.
• Kan planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser.
• Kan Wordpress, Photoshop och InDesign.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba i offentlig sektor.
Dina egenskaper
• Du kan kommunicera och bygga förtroende med olika målgrupper.
• Du är prestigelös och serviceinriktad.
• Du har intresse för sociala frågor.
• Du har lätt för att bygga nätverk och representera förvaltningen i din roll som kommunikatör.
• Du kan lägga upp ditt arbete självständigt och prioritera dina uppgifter.
• Du tycker att det är roligt och utmanande med varierade arbetsuppgifter och kan snabbt prioritera om vid behov.
• Du har lätt för att samarbeta i en liten arbetsgrupp, där vi stöttar varandra och gör det bästa av våra resurser.
• Du är duktig skribent med förmåga att skriva vårdat, enkelt och begripligt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2020-12-06
Anställningsform: Vikariat
Omfattning: 100%
Tillträdesdatum: Tillträde enligt överrenskommelse
Varaktighet: Ca 12 månader
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddad identitet ska kontakta kontaktpersonen i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.