OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi på Experis en kommunikatör till en större myndighet i Örebro. Fördelen med att vara anställd hos oss är att du får trygghet och stabilitet samtidigt som dina arbetsdagar blir väldigt omväxlande. Det bästa med att arbeta hos oss är möjligheten att utvecklas i din yrkesroll och att arbetet är väldigt mångsidigt. Välkommen med din ansökan!
Det här är ett konsultuppdrag som varar sex månader med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare.
Arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå. Planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser samt marknadsundersökningar och omvärldsanalyser.
Du kommer också att utforma informationsmaterial och ge rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor. Slutligen kan rollen innefatta varumärkesarbete, uppdatera information på hemsida och intranät samt arbete med digitala kanaler och sociala medier.
Är du rätt person för jobbet?
Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med kommunikation. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av media och kommunikation.
Vi söker dig med:
* Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
* Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande.
* Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
* goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.).
Erbjudande
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!
Om Experis
Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi