OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund som är en statlig myndighet behöver nu stärka upp sitt team med en erfaren kommunikatör. Detta är ett konsultuppdrag på heltid som förväntas starta den 1 september 2021 och pågå t.o.m. 31 augusti 2022 med möjlighet till förlängning.
Uppdragsbeskrivning
I rollen som kommunikatör kommer du att driva, koordinera och ansvara för vår kunds övergripande kommunikation i pågående projekt. Du har aktiv del i att sätta den strategiska agendan och skapa en kommunikativ plattform för programmet och dess genomförande i koordination med gemensamma nordiska kommunikationsarbeten. Det innebär bland annat att identifiera kommunikationsbehov, analysera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser i samverkan med bland annat programledning och kollegor inom kommunikationsenheten i Norden.
Som konsult hos vår kund kan du i viss mån arbeta från eget kontor. Resor under detta uppdrag kan även förekomma (in- och utrikes).
Arbetsuppgifter
I rollen ingår bland annat:
- Kommunikationsplanering för programmet och ingående delprojekt
- Kommunikativt stöd och coachning till medarbetare i program och ingående delprojekt, exempelvis genom att leda workshops för intressentkartläggning, budskapsformulering och kanalval
- Att skriva, språkgranska, redigera, formge och producera olika former av texter och informationsunderlag. Exempelvis budskapsplattformar, nyhetstexter, power point-presentationer, informationsmaterial och beslutsunderlag
- Publicering av material på vår kunds webbplatser och i sociala medier
- Att delta i planering och genomförande av externa informations- och aktörsmöten inom ramen för programmet
- Även andra i arbetsuppgifter inom ramen för vår kunds kommunikationsenhet kommer att kunna ingå
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation och minst fem års erfarenhet av arbete i liknande projekt. Du har förmåga och erfarenhet av att konkretisera och förmedla faktatyngda, komplexa budskap till olika målgrupper, företrädesvis gällande Business to business och Investor relations. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av komplexa internationella projekt och elmarknadskommunikation. Du har god samarbetsförmåga och erfarenhet av att arbeta i, leda och samordna arbetsprocesser som innebär bidrag från och förankring med flera parter. Vidare behärskar du svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.
Som person är du drivande och handlingskraftig. Förutom att vara strukturerad och välorganiserad, är du van vid att fatta egna beslut för att nå uppsatta mål. För att lyckas i rollen behöver du även ha förmåga att snabbt sätta dig in i omfattande teknisk och faktabaserad information och verksamhet.
Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju (digital intervju) hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund.
I och med att du kommer att hantera säkerhetsklassificerad information och arbeta i en säkerhetskänslig verksamhet så kommer du gå igenom en säkerhetsprövning innan du kan påbörja uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-4993800.
Vi ser fram emot din ansökan!