OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att arbeta på en av Göteborgs stora statliga myndigheter! Som kommunikatör får du ta plats på en enhet som har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Sök redan idag men inte senare än 2 september, välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Nu söker en av Göteborgs stora statliga myndigheter en kommunikatör på heltid fram till årsskiftet. Myndigheten har behov av att förstärka kommunikationsenheten där du framförallt ska arbeta med att slutföra uppbyggnaden av myndighetens nya intranät samt tillgänglighetsanspassning av digitala dokument. Enhete har cirka 16 medarbetare i dagsläget och du kommer ingå i ett särskilt team som ansvarar för det nya intranätet. Det mesta av arbetet sker idag digitalt oavsett om det sker på ett av deras kontor eller hemifrån. Generellt har du goda förutsättningar att arbeta en del av tiden hemifrån, möjligheten att arbeta på distans styrs av verksamhetens behov.
Du erbjuds
* Ett varierande uppdrag med fokus på digital kommunikation
* En hängiven konsultchef under hela din anställning som fungerar som en karriärspartner
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Klarspråksgranska texter
- Skapa eller ändra sidor enligt given struktur
- Tillgänglighetsanpassa dokument för webbpublicering
- Stötta redaktörer i att utforma avdelningarnas information på intranätet
VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning
- Har arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Har erfarenhet av- och god kunskap av att ha arbetat med ett webbpubliceringsverktyg - här arbetar du i Sitevision
- Har grundläggande kunskap av att praktiskt tillgänglighetsanpassa dokument gällande office- och PDF-dokument.
- Har kompetens inom klarspråk, dvs kunna skriva klarspråk och guida andra att skriva klarspråk
- Har obehindarde kunskaper i så väl tal som skrift i svenska och engelska
Övrig information
* Start: Senast 3 okt, helst tidigare
* Omfattning: Heltid, 40 h/v, KL 08.00-16.30. Tom årsskiftet, kan komma att förlängas
* Placering: Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231