OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
För uppdrag till statlig myndighet i Karlskrona söker vi nu en kommunikatör. Uppdraget är med start 1 augusti och pågår till årsskiftet med chans till förlängning i ett år. Är du en kommunikatör med spetskompetens inom digitala kanaler? Då är denna tjänst något för dig! Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som kommunikatör arbetar du med hela kommunikationsprocessen; analysera, planera, producera och följa upp kommunikationen.
Du arbetar självständigt med att driva olika arbetsuppgifter kopplade till den statliga myndighetens digitala kanaler från start till mål. Du kommer att samarbete med ditt team inom kommunikation och andra berörda parter inom verksamheten.
Den statliga myndigheten arbetar intensivt med att stärka webbplatsen och övriga digitala kommunikationskanaler avseende både innehåll och den tekniska utvecklingen. Detta kommer du att vara en del av att utveckla.
Arbetet är förlagt på myndighetens kontor i Karlskrona under kontorstider måndag till fredag.
Vem är du?
För att vara aktuell för denna tjänst ska du sedan tidigare ha:
- Erfarenhet av arbete som kommunikatör och har en spetskompetens inom digitala kanaler, med särskild tyngd på webb. Denna kompetens märks tydligt när du arbetar med webb och webutvecklingsarbete ur ett användarperspektiv, webbpublicering samt sociala medier-
- En god förmåga att skapa innehåll i digitala kommunikationskanaler med ett särskilt djup inom något av områdena skriva, foto, film eller animation
- Förmåga att analysera och lösa problem, göra avvägningar och prioriteringar. Du är självgående, initiativrik och drivande. Att skapa förtroendefulla relationer för att kunna samarbeta med andra mot gemensamma mål är du bra på. Du är lika bekväm att själv leda kommunikationsuppdrag som att coacha andra i sina kommunikationsuppdrag
- Väl dokumenterad erfarenhet av att arbeta som kommunikatör inom området digitala kanaler under de senaste två åren
- Erfarenhet av att samordna myndigheters kommunikationsarbete och att ansvara för förvaltning och utveckling av en webbplats
- Högskoleutbildning inom media och kommunikationsvetenskap eller likvärdig utbildning och några års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Erfarenhet av publicering i Episerver
- Erfarenhet av uppföljning i Siteimprove
- Hög servicenivå och ansvarstagande för uppdragets genomförande enligt överenskommelse med den statliga myndigheten
- Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
- Mycket god samarbetsförmåga
Varmt välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336