OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en person som är redo att ta sig an rollen som kommunikatör för region Syd. Här får du chansen att verka i en statlig myndighet, och bredda dina kunskaper inom en rad olika kommunikationskanaler. Urval sker löpande, så sök tjänsten redan idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som kommunikatör kommer du arbeta externt med att analysera, planera, samordna, genomföra och följa upp kommunikation. Tillsammans med verksamheten bidrar du med kommunikation som skapar förtroende. Här kan du bli en del av kommunikationsavdelningen som ansvarar för att hålla samman den externa bilden av myndigheten genom att kommunicera med utvalda målgrupper, koordinera budskap samt samordna och koordinera externa kontakter.
Du erbjuds
* En möjlighet att få in en fot på en statlig myndighet som arbetar med samhällsviktiga funktioner.
* Initialt ett uppdrag på 6 månader med goda chanser till förlängning
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kommunikatör kommer du bland annat få arbeta med att:
* Vara strategiskt och operativt kommunikationsstöd åt verksamheten samt samarbeta med regionala och lokala aktörer.
* Planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser i nära samarbete med kollegor.
* Formulera budskap, mål och kommunikationsplaner samt ta fram, samordna och sprida innehåll i våra interna och externa digitala kanaler utifrån ett målgruppsperspektiv.
* Skapa, underhålla och utveckla webbsidor på trafikverket.se.
VI SÖKER DIG SOM
- Högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap 180 hp eller annan utbildning i kombination med erfarenhet
- Har aktuell erfarenhet av operativt kommunikationsarbete i både mindre och större uppdrag
- Har erfarenhet av att arbeta med digitala kanaler - både extern webb och sociala medier
- Har erfarenhet av att målgruppsanpassa innehåll via olika kanaler, digitala såväl som traditionella
- Är en duktig skribent med god språkbehandling på svenska
- Har minst 2 års arbetslivserfarenhet från likande roll
- Har erfarenhet av publiceringsverktyg för webb, Episerver eller motsvarande.
- Besitter goda kunskaper i MS Office
- Har erfarenhet från hela kommunikationsprocessen (analys, planering, samordning, produktion, genomförande och uppföljning)
När du skickar in din ansökan ska du i ditt CV redovisa uppdragstider i år och månad. Du ska även på ett tydligt sätt påvisa efterfrågad kompetens.
Övrig information
* Start: September
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö eller Kristianstad
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231