OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Kommunikationsavdelningen har ett övergripande och samordnande ansvar för extern och intern kommunikation. Myndighetens planerade kommunikation är ett strategiskt verktyg för att utveckla, styra, samordna och stödja verksamhetens mål och uppdrag. En träffsäker kommunikation ska bidra till myndighetens effektivitet och service samt till allmänhetens förtroende för oss.
På kommunikationsavdelningen är vi idag elva medarbetare placerade i Stockholm och Gävle som arbetar med webb, grafisk design, kommunikation och press.
Vi söker dig som vill ta ansvar för redaktionell kommunikation i digitala kanaler på Statens servicecenter. En myndighet som är inne i en mycket spännande utveckling för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som kommunikatör producerar du relevant, intressant och målgruppsanpassat innehåll för vårt intranät, vår externa webbplats och sociala medier. Du är en stilsäker skribent som gärna fotograferar, filmar, textar och redigerar. Även viss grafisk produktion kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen inom exempelvis kommunikation, medie- eller samhällsvetenskap eller motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet
• Några års erfarenhet av arbete med redaktionell kommunikation
• Dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med verktyg för produktion och redigering av visuellt innehåll
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Vara flexibel, trivs med att arbeta i en föränderlig miljö
• Vara ansvarstagande
• Vara noggrann
• Vara självständig
• Goda relationer och bidrar till gott samarbete
• Har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och god förmåga att uttrycka dig på engelska i både tal och skrift
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att ha arbetat som journalist
• Erfarenhet av att ha arbetat i Sitevision, Adobe Creative Cloud
• Erfarenhet av att ha arbetat inom offentlig sektor
Övrigt
Anställningen är ett vikariat på 100% med start så snart som möjligt t om januari 2023.
Anställningen är placerad i Stockholm eller Gävle, efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 27 februari 2022.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.