OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 650 medarbetare. Läs gärna mer om vår kommun och vårt arbete på www.valdemarsvik.se och ta del av vår Vision 2025.
Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som växer och har idag cirka 7 800 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar.
Nu söker vi dig som har förmåga att planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser!
Vad ska du göra?
Ditt uppdrag består av att självständigt driva och utveckla kommunikationsarbetet och bidra till den interna och externa kommunikationen på olika nivåer. Du kommer att utgöra ett stöd för kommundirektören med strategisk rådgivning. Du identifierar kommunikationsbehov och är ett operativt stöd för chefer och andra kollegor i det dagliga arbetet. I ditt arbete ingår att utföra analyser och uppföljningar av genomförda informations- och kommunikationsinsatser samt aktivt delta i och bidra till kommunens övergripande arbete och utveckling av både externa och interna kommunikationskanaler. Du är väl insatt i gällande lagstiftning, bland annat gällande digital tillgänglighet och GDPR. Vidare deltar du vid behov i övergripande krisledningsarbete. Kontakt med media förekommer. Du ingår i kommundirektörens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kommundirektören.
Vem är du?
Vi söker dig som är en skicklig organisatör med god strategisk förmåga att leverera kommunikation i framkant i en alltmer komplex omvärld. Arbetet kräver förmågan att snabbt ställa om och fokusera på uppgiften. Du ser till helheten och kan prioritera om och anpassa insatser utifrån givna uppdrag och dina olika målgruppers skilda behov. Du är en duktig skribent som har lätt för att producera texter av olika slag. För att du ska lyckas med ditt uppdrag behöver du ha förmågan att samverka och upprätthålla goda dialoger, både inom och utom kommunen.
Du har en akademisk utbildning inom relevant område. Du behöver ha kunskap om tillgänglighet och gällande lagstiftning. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och politisk styrda organisationer. Du har vana av att bemöta media. Vi ser gärna att du har erfarenhet av professionell trycksaksproduktion, att du är van användare av InDesign och även besitter goda kunskaper i Word och PowerPoint. Har du även kunskaper i Photoshop, Illustrator och/eller andra relevanta programvaror är det en fördel, liksom erfarenhet av arbete i WordPress
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Tjänsten är säkerhetsklassad. Säkerhetsprövning med säkerhetsintervju och registerkontroll kommer att genomföras innan anställning.
Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Valdemarsviks kommun med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt marie.gutke@jeffersonwells.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektorschef Stöd och Omsorg Marie Schmid
0123-191 00
Områdeschef Susanne Windisch
0123-191 45
070- 349 41 79
IFO-chef Robert Winge
0123-191 00 vxl
1:e socialsekreterare IFO Pelle Ahnlund
0123-191 00 vxl
Planchef Erica Ekblom
0123-191 86
Lönehandläggare Jessica Flyxén
0123-191 64
Enhetschef Annika Olsson
0123-192 27
MAS Lena Borgman Fred
0123-19321
Kommunchef Monika Hallberg
0123-192 93
Chef Arbetsmarknadsenheten Sven Tholén
0123-191 17