OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 44 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.
LTH:s kommunikationsavdelning, Kommunikation och samverkan, söker en drivande och mångsidig kommunikatör med fokus på studentrekrytering.
Kommunikation och samverkan utvecklar LTH:s kommunikations- och varumärkesplattform, synliggör och kommunicerar LTH och ger kommunikativt stöd till fakultetens ledning och verksamheter. Studentrekrytering, forskningskommunikation, webbfrågor, internkommunikation och stöd till fakultetens samverkansarbete är några av de områden som Kommunikation och samverkan arbetar med. LTH:s reception i Studiecentrum ingår också i avdelningens verksamhet.
Arbetsuppgifter
Tyngdpunkten i rollen ligger på kommunikation och marknadsföring av LTH:s utbildningar, med målgruppens behov och förutsättningar i fokus. Det innebär att du kommer att arbeta med allt från analys och planering till genomförande och uppföljning av kommunikations- och marknadsföringsinsatser som förmedlar en attraktiv och rättvisande bild av LTH. En utmaning är att hitta vägar för att attrahera dem som inte ser det som självklart att söka till en ingenjörsutbildning.
Du kommer bland annat att producera innehåll, ibland kampanjer, för olika kanaler och utveckla LTH:s digitala marknadsföring. Detta sker i samarbete med företrädare för fakultetens utbildningar och kollegorna på Kommunikation och samverkan. Du kommer också att koordinera evenemang som riktar sig till presumtiva studenter.
Även om tyngdpunkten ligger på studentrekrytering förväntas du vid behov bidra till andra projekt och satsningar på kommunikationsavdelningen.
Krav
Vi söker dig som är en bred och mångsidig kommunikatör som trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter och projekt. För att lyckas med uppdraget behöver du vara drivande, samarbetsorienterad, lyhörd samt arbeta självständigt och strukturerat.
Du har:
- Högskoleutbildning inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande.
- Erfarenhet av att arbeta strategiskt med kommunikation och planera kommunikationsinsatser.
- Erfarenhet av projektledning, t.ex av evenemang, digitala satsningar och större grafiska produktioner.
- Kunskap om och erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring.
- Stor vana vid att producera informations- och marknadsföringsmaterial för digitala och tryckta kanaler.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
Övriga meriter:
- Erfarenhet av att arbeta med extern kommunikation på högskola eller universitet.
- Erfarenhet av att beställa tjänster från byråer.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet samt hur du genom din erfarenhet och kompetens bedöms kunna bidra till avdelningens verksamhet. Engagemang och nyfikenhet är egenskaper som särskilt värdesätts på avdelningen.
Villkor
Provanställning kan komma att tillämpas.
Instruktioner för ansökan
Ansökan bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.).
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.