OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vi bygger ut stamnätet för att möta framtidens energibehov och utvecklar vårt samarbete med övriga Europa.
En av våra kommunikatörer ska vara föräldraledig så vi söker nu dig som vill dela våra kommunikativa utmaningar. Vikariatet är på ca 1 år from 1 april. Du kommer att tillhöra enheten Press och kommunikation som består av 14 personer. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Dina arbetsuppgifter
Du har kommunikationsansvaret för några av våra utbyggnadsprojekt där du bland annat planerar och utför kommunikationsinsatser, stöttar projektledare i kommunikationsfrågor samt informerar berörda med hjälp av webb, nyhetsblad och möten. Du svarar också på frågor från allmänhet och ibland även media. Att skriva och formge informationsmaterial är något som du har god vana av. Du arbetar kontinuerligt för att Svenska kraftnät ska ha en samstämmig kommunikation utåt.
Din bakgrund
Du ska ha examen inom Media och kommunikationsvetenskap eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Vidare har du erfarenhet av:
> Minst två års arbete med kommunikation i ett eller flera infrastrukturprojekt.
> Du har en vilja och vana att kommunicera komplexa frågor och kan anpassa ditt budskap efter målgrupp.
> Du är kommunikativ och uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom elbranschen, offentlig verksam-het, vana att kommunicera tekniskt komplicerade frågor och erfarenhet av Adobe CS-paketet och webbpubliceringsverktyget EpiServer.
Dina personliga egenskaper
Du är nyfiken, tar initiativ, sätter igång aktiviteter och tar obehindrat kontakt med andra för att få information. Du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och smidig i umgänget med andra och visar respekt inför målgrupp och kollegor. Du är generös med att dela med dig av kunskaper och du har ett eget driv i att inhämta kunskaper och uppdatera dig själv.
Du har ett positivt förhållningssätt till de utmaningar du stöter på. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidstramar och du har förmågan att behålla lugnet även i pressade situationer.
Vi kommer att lägga särskild vikt vid dina personliga egenskaper.
Svenska kraftnät arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap är därför ett krav.
Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Malin Stridh, tel. nr. 010-475 84 11, alternativt HR-specialist Johanna Engdahl, tel. nr. 010-475 83 55. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.
Välkommen med din ansökan senast den 19 februari 2017. Vi behandlar ansök-ningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.