OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en kommunikatör för ett varierande och utvecklande uppdrag. Har du känsla för både detaljer och helhetsperspektiv och trivs att arbete i en organisation som jobbar för samhällsnytta, då är detta jobbet för dig!
Länsstyrelsen arbetar för att Norrbotten ska utvecklas. Det gör vi på uppdrag av regeringen och vårt ansvarsområde är brett myndighetsutövning, utveckling, förvaltning och samordning av länets olika intressen inom många områden. Det vi gör skapar samhällsnytta, och vi ser till att nationella mål och beslut får genomslag i länet. Vi har stor kunskap och många specialister. Vi kan och förstår Norrbottens olika intressen. Med vår bredd och sakkunskap kan vi göra samlade bedömningar för Norrbottens bästa. Tillsammans gör vi skillnad genom att bidra till en hållbar utveckling.
Som medarbetare på Länsstyrelsen kan vi erbjuda dig:
• Utmanande och intressanta arbetsuppgifter
• Möjlighet att bidra till samhällsnytta
• Goda utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö
• Bra anställningsvillkor och hälsofrämjande aktiviteter.
Tjänsten är placerad på kommunikationsenheten som idag består av 8 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta nära Länsstyrelsens olika verksamheter med såväl intern som extern kommunikation. Tjänsten innebär främst huvudansvar för Länsstyrelsens intranät, med bland annat redaktionell produktion och support till myndighetens intranätredaktörer. Du kommer även att hantera löpande kommunikationsfrågor och stötta vår verksamhet med rådgivning och produktion. Vidare kommer du med en regelbunden frekvens att utgöra dagens kommunikatör, vilket innebär ansvar för att ta emot, fördela och utföra löpande förfrågningar från verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• utbildning inom medie- och kommunikationsområdet eller motsvarande för tjänsten relevant utbildning
• vana att arbeta såväl strategiskt som operativt med kommunikationsfrågor
• erfarenhet av att arbeta med avancerade publiceringsverktyg i en större organisation, främst Sharepoint och Site vision.
• goda kunskaper i Adobe CC
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Du har en utmärkt stilistisk förmåga och kan kommunicera enkelt, begripligt och engagerande
• vana att beställa tjänster från kommunikations- och reklambyråer
• erfarenhet av liknande arbete i mångsidig verksamhet med komplexa budskap
Som person tar du initiativ och driver dina idéer framåt mot fastställda mål. Du är analytisk och kan snabbt sätta dig in i komplexa frågor. Du har förmågan att se till helheten, är serviceinriktad och kan bygga goda relationer, både internt och med externa samarbetspartners. Du har ett stort intresse för samhällsfrågor och hållbar utveckling.
Det är en fördel om du har
• kännedom om språklagen, jämställd kommunikation och har kunskaper i tillgänglighetsanpassning av dokument
Länsstyrelsen fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald bland våra medarbetare som en självklarhet. Vi sätter också stort värde på dina kunskaper i lulesamiska, nordsamiska, meänkieli och finska eftersom de nationella minoritetsspråken finns representerade i vårt län.
I och med denna annons så har Länsstyrelsen slutligt bestämt val av annonsmedia.