OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?
Kommunikationsfunktionen ingår i Kommunledningsstaben och arbetar som en stödjande resurs gentemot alla verksamheter i kommunen, liksom de kommunala bolagen.
Kommunikationsfunktionen består av kommunikationschef (tillsätts under våren) samt fyra kommunikatörer. En av oss kommer att vara föräldraledig framöver och vi söker därför en vikarierande kommunikatör till vårt team.
Arbetsuppgifter
Som kommunikatör kommer du att arbeta med intern och extern kommunikation både mot kommunens verksamheter och de kommunala bolagen. Du kommer att arbeta bland annat med kommunikationsplaner, grafisk produktion, film samt pressmeddelanden och annat arbete gentemot massmedia. Du arbetar också med Facebook/Facebookannonsering och våra andra sociala medier och kan rycka in i arbetet med våra webbplatser vid behov.
Kvalifikationer
Du har en kommunikations- eller informationsexamen från högskolan eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behärskar InDesign, Photoshop och Adobe Acrobat och är duktig på att filma. Erfarenhet från kommunikationsarbete inom offentlig sektor ser vi som ett plus, liksom att du har arbetat med sociala medier och webbpublicering (vi använder Sitevision som verktyg) och är insatt i tillgänglighetsarbete.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och framförallt skrift, med mycket goda kunskaper i svenska språket.
Som person har du ett stort samhällsintresse och i din yrkesroll tänker du i nya banor och kommer med lösningar och idéer. Du tar initiativ, men även ansvar för att slutföra det du påbörjat. Då du arbetar mot hela kommunens koncern, så är du lyhörd gentemot verksamheternas behov och har lätt för att skapa och underhålla kontakter. Du är van vid att planera och organisera ditt eget arbete och kan vid högre arbetsbelastning prioritera. Även om tjänsten kräver att du arbetar självständigt, så jobbar ni nära varandra i arbetsgruppen och din förmåga att samarbeta kommer vara viktig för helheten. Vi sätter stort värde på personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
Övrigt
Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Göran Andersson
0570-81632, 070-100 07 83
Hilde Axelsson
0570-818 51, 070-418 16 97
Mikael Rainerson
0570-81600
Björn Strand, föreståndare
0570-82799, 070-207 37 97
Hilde Axelsson, Planeringschef
0570-818 51