Kommunikatör (vikariat)

Kommunikatör (vikariat)

Arbetsbeskrivning

En av våra kommunikatörer ska vara föräldraledig därför söker nu kommunikationsavdelningen i Kristinehamns kommun nu en vikarie till vårt team. Period för vikariatet är augusti 2022 till april 2023.

Kristinehamns kommunikationsavdelning ansvarar för hela organisationens interna och externa kommunikation. Arbetet leds av kommunikationschef och gruppen består av sju kommunikatörer och två receptionister. Avdelningen driver övergripande externa och interna kommunikationsaktiviteter, stödjer verksamheten i kommunikationsfrågor och arbetar operativt med löpande kommunikationsuppgifter.

Kommunikationsavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen som är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp beslut.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en modig och snabbfotad kommunikatör som gillar att jobba med samhällsservice i varierade uppdrag. Uppdraget innebär att arbeta så väl med strategier som med produktion och publicering.

Som kommunikatör hos oss bidrar du till att Kristinehamns kommun blir en kommunikativ organisation. Det innebär att vi tillsammans med våra verksamheter tar fram kommunikationsstrategier och kommunikationsplaner som vi omsätter till praktiska aktiviteter, som sedan följs upp.

Ditt huvuduppdrag blir att planera, samordna och skapa kommunikation. Du analyserar kommunikationsbehov och identifierar målgrupper, tar fram budskap och anpassar aktiviteter och kanaler. Du initierar, leder och planerar kommunikationsinsatser samt producerar även innehållet.

Uppdraget innebär att:
• Delta i arbetet med att skapa innehåll till kommunens olika kanaler t.ex. producera material till intranätet, till kommunens externa webbplats och till pressutskick
• Stödja kommunens medarbetare och chefer i deras kommunikationsarbete
• Arbeta med att bygga relationer och bidra till att uppnå gemensamt satta mål inom verksamheten
• Arbeta med att utveckla organisationen kommunikativa förmåga och ge råd i kommunikationsfrågor när verksamhet kräver det, genom att vara ett bollplank när kommunens verksamheter vill genomföra kommunikationsinsatser

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Du känner dig trygg i att arbeta självständigt och ta stort ansvar, men gillar även att arbeta i team och kan driva frågor framåt. Dessutom har du en god skriftlig förmåga och grundläggande kunskaper i Adobes Creative Cloud.

Intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden, så skicka in din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Sammanfattning

Liknande jobb


Projektkommunikatör till RISE

Projektkommunikatör till RISE

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024