OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?
Kommunikationsfunktionen är en del av Kommunledningsstaben och består av fem personer, kommunikationschef, kommunikationsstrateg samt tre kommunikatörer.
Tillsammans arbetar vi med kommunikation som bidrar till kommunens service, delaktighet och utveckling bland annat.
Just nu tar vi emot intresseanmälningar för kommunikationsarbete. Vikariatet kommer pågå under september till december, vänta inte med din anmälan!
Arbetsuppgifter
Kommunikationsfunktionen i Arvika kommun har i uppdrag att leda och utveckla kommunkoncernens kommunikation. Vi ska vara ett professionellt och verksamhetsnära stöd för kommunledningen, kommunens verksamheter och de kommunala bolagen. Därtill ansvarar vi för kommunikation som verktyg till stöd för kommunens mål, planer och behov.
Vi arbetar till exempel med webbplatser och intranät, sociala medier, kriskommunikation och internkommunikation. Andra områden är medierelationer, grafisk design, film och foto. Vi ansvarar också för kommunens e-tjänster. Vår viktigaste målgrupp är kommuninvånarna i Arvika.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten ska du ha en utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller som vi bedömer likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet av kommunikationsarbete sedan innan.
Som person behöver du vara självständig och serviceinriktad, bekväm med att bidra i det operativa arbetet där det behövs. Kommunikationsarbetet är omväxlande och händelserikt och dagen kan styras av det som sker. Det är viktigt att du månar om goda relationer och samarbeten då vi är en liten grupp som har ett tätt samarbete och stöttar alla verksamheter och bolag. Dina arbetsuppgifter kan till exempel vara att planera kommunikationsinsatser och producera material. Vilken inriktning en tjänst får beror delvis på dina styrkor och erfarenheter.
Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig sektor och kunskaper om klarspråk, GDPR och upphovsrätt samt erfarenhet av webbpubliceringsverktyget Sitevision och Adobe-paketet. Även kunskaper om DOS-lagen och tillgänglighetsarbete är meriterande. Du behöver ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stort vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vänta inte med din ansökan! Urval kommer att ske löpande.
Övrigt
Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Göran Andersson
0570-81632, 070-100 07 83
Hilde Axelsson
0570-818 51, 070-418 16 97
Mikael Rainerson
0570-81600
Björn Strand, föreståndare
0570-82799, 070-207 37 97
Hilde Axelsson, Planeringschef
0570-818 51