OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.
ARBETSUPPGIFTER
Kommunikationen på Lantmäteriet måste fungera på ett effektivt och professionellt sätt. Som kommunikatör bidrar du med din kompetens och ser till att kommunikation används som ett strategiskt verktyg för att uppnå Lantmäteriets och verksamhetens mål. Det är viktigt att se till helheten, ha strategisk förmåga och förståelse för kommunikativa aspekter kring verksamhetens frågor.
Du kommer tillsammans med en kollega primärt att stödja verksamhetsområde Fastighetsbildning. Ni bidrar genom att utveckla den interna kommunikationen bland annat genom att ge stöd i verksamhetsplanering, uppföljning av verksamheten och att delta i prioriterade utvecklingsprojekt. Du bidrar även till att utveckla den externa kommunikationen i syfte att öka kunskap och skapa korrekta förväntningar hos våra kunder. Du samarbetar kontinuerligt med övriga kommunikatörer inom verksamhetsområde kommunikation.
Tjänsten avser ett vikariat för en föräldraledig medarbetare med start 1 mars 2022.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i arbetet ska du vara analytisk samt ha en kreativ förmåga. Du har även erfarenheter av att utveckla olika verksamheter. Du ska vara en duktig skribent med erfarenhet av att läsa och tolka svåra juridiska texter samt på ett pedagogiskt sätt kunna beskriva komplicerade sammanhang. Erfarenhet av att tidigare samarbetat med jurister är meriterande. Erfarenhet av att implementera större verksamhetssystem är också meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta på en statlig myndighet.
För tjänsten krävs högskoleutbildning inom kommunikationsvetenskap. Som person är du drivande och initiativrik, har lätt för att samarbeta med andra och skapa goda relationer. Att ge god service och ha kunden, användaren i fokus är en självklarhet för dig. Du gillar när du ställs inför utmaningar och tar dig an uppgifter på ett effektivt sätt och levererar med hög kvalitet.
Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.
Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Det är verksamheten och gällande regelverk som styr. Vi kallar det den hybrida arbetsplatsen.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Eva Ferndahl
026-63 32 07
Sektionschef Benny Andersson
026-63 34 33