OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Blekinge Tekniska Högskola är en av Sveriges tydligast profilerade högskolor, där samhällets digitalisering och hållbarhet står i fokus. Vi söker nu en ny medarbetare som vill vara med att utveckla vår verksamhet. Låter det som din framtid?
Kan du digital marknadsföring och vill arbeta strategiskt, taktiskt och operativt? Är du en handlingskraftig idéspruta, men också analytisk och noggrann? Kan du leda kreativt arbete? I så fall – välkommen till oss!
Kommunikationsavdelningen ansvarar för att kommunicera, marknadsföra och vidareutveckla BTH:s varumärke. Vi är även en stödjande funktion till verksamheten i alla frågor som rör marknadsföring, information och kommunikation.
Vår primära uppgift är att driva rekryteringskampanjen för nya studenter. Vi ansvarar också för att presentera vår forskning på ett intressant och populärvetenskapligt sätt samt kommunikation om vårt samarbete med näringsliv och samhälle. Vi arbetar som en ”inhouse-byrå” med allt från webbinnehåll till inlägg på sociala medier, annonser, trycksaker och filmer – allt från första idé till färdig produkt. Just nu arbetar vi strategiskt för att stärka vårt varumärke och vår digitala närvaro, med fokus på SEO, innehåll och vår totala digitala närvaro.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en kommunikatör inriktad på digital marknadsföring med dokumenterad kunskap av projektledning.
Tjänsten innebär att du har det övergripande ansvaret för annonsering av vårt varumärke och våra utbildningsprogram i digitala kanaler. Du leder framtagning, uppföljning och kvalitetssäkring av digital annonsering, men ibland även för print. Du ansvarar också övergripande för strategi, riktlinjer, rutiner och produktion av organiskt innehåll för sociala medier. Vi är en flexibel avdelning så även andra kommunikatörsuppdrag kan förekomma.
I arbetsuppgifterna ingår:
• att leda hela marknadsföringsprocessen och ta fram kampanjplaner
• att leda arbetet med sociala medier, ta fram innehållsplaner och en del organiskt innehåll
• att analysera data utifrån trafik och prestation och leda aktiviteter med dessa insikter
• att initiera, planera, projektleda, genomföra och utvärdera projekt, kampanjer, aktiviteter och insatser gentemot BTH:s målgrupper
Kvalifikationer
Vi ser att du:
• har en examen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande
• har erfarenhet av en liknande roll där du arbetat i 3-5 år med digital marknadsföring
• har erfarenhet av att arbeta i statistik-, analys- och optimeringsverktyg och andra digitala tjänster
• har erfarenhet av SEO
• har goda kunskaper i programmen som ingår i Officepaketet
• har erfarenhet av digitala samarbetsytor som Microsoft Teams
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av program inom Adobe Creative Cloud
• har erfarenhet av publicering i WordPress eller liknande
• har erfarenhet av arbete på eller med statlig myndighet, region eller kommun
Du har förståelse för människors digitala rörelse- och beteendemönster och kunskap om webb och hur innehåll hänger samman med ranking och annonsering. Du är nyfiken och följer med i utvecklingen av det digitala kommunikationslandskapet. Som person är du strukturerad och ödmjuk, samtidigt som du drivs av att uppnå resultat.
Du kommer till ett team av omtänksamma och trevliga kollegor där du arbetar både självständigt och i närhet till olika kompetenser. Därför är dina personliga egenskaper viktiga för oss. Arbetsplatsen är på kontoret i Karlskrona, med viss möjlighet till distansarbete.
Varaktighet och kontakt
Tjänsten är en tills vidare anställning på 100%. Tjänsten tillsätts snarast eller enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 27 mars.
Du ansöker via vårt rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”ansök”.
Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och anvisningarna.
Anvisningar till sökande finns på https://www.bth.se/om-bth/lediga-tjanster/#section-anvisningar-till-sokande.
BTH välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi arbetar aktivt för att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten.
Vi har valt medier för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare för rekryteringstjänster.