OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bostadsbolaget är Göteborgs första allmännyttiga bostadsföretag. Vi bildades 1945 för att ta krafttag mot bostadsbristen och höja standarden på bostäderna. Mycket har hänt sedan dess men uppgiften är densamma. Vi har över 24 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Som ett av Sveriges största bostadsföretag är vi en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Bostadsbolagets verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Vi tror också att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Med det menar vi att vi vill att du ska må bra både hemma och på jobbet. Vi erbjuder därför bra friskvårdsförmåner, flexibla arbetstider, kostförmån och bra reseförmåner.
Varje dag arbetar våra cirka 340 medarbetare för att leverera goda hem och service i toppklass till våra hyresgäster. Bostadsbolaget är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.
ARBETSUPPGIFTER
Som lokal kommunikatör arbetar du operativt och brett. Du bevakar både distriktets och marknad- och kommunikationsavdelningens intressen för att kunna erbjuda målgruppsanpassad och effektiv kommunikation med våra hyresgäster och intressenter i fokus.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Implementera och säkerställa att vår kommunikationsstrategi, kommunikativa tonalitet och grafiska identitet tillämpas i all kommunikation på våra områden.
• Analys, planering och uppföljning av interna och externa kommunikationsinsatser.
• Utforma och utveckla målgruppsanpassad hyresgästinformation.
• Arbeta med boendedialog.
• Utveckla kommunikationen och dialogen samt öka engagemanget bland hyresgästerna i våra utvecklingsområden Hammarkullen, Biskopsgården och Tynnered.
• Internt kommunikationsstöd till chefer och kollegor på distriktet.
• Publicera nyheter och innehåll i Bostadsbolagets digitala kanaler som exempelvis webben, intranätet, appen Min Bostad och sociala medier.
• Fota, filma och producera informationsmaterial.
• Delta i marknad- och kommunikationsavdelningens avdelningsmöten och arbetsmöten samt ingå i redaktionsrådet för vår kundtidning Trivas. Du kommer också vara vår representant i olika lokala projekt.
KVALIFIKATIONER
Din profil
Som person är du operativ, flexibel, drivande och noggrann i din arbetsprocess. Du har integritet men förstår också vikten av att ibland behöva omprioritera din dag. Såklart har du god känsla för vikten av kommunikation och relationsskapande samarbeten och känner delaktighet i den målbild vi har i att skapa goda och långsiktiga relationer med våra hyresgäster. I rollen behöver du också vara aktiv i ditt informationssökande och vara snabb på att fånga upp och se kommunikationsvärdet i det som händer i verksamheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen inom marknadsföring, kommunikation eller liknande.
Då rollen kräver att du ska arbeta självständigt med att driva kommunikationsfrågorna lokalt och bevaka både förvaltningens och marknad- och kommunikationsavdelningens intressen är det meriterande om du har några års erfarenhet av kommunikationsarbete. Det är också meriterande om du har kunskaper i Indesign och Photoshop då du i din tjänst kan komma att producera enklare trycksaker och redigera bilder.