OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Humanistiska fakultetskansliet vid Göteborgs universitet består i nuläget av nio medarbetare som är specialiserade inom områden som forskning, utbildning, internationalisering, kommunikation, ekonomi och personal. Kansliet arbetar på uppdrag av dekanen med administrativt stöd till fakultetsledning, fakultetsstyrelse och beredningsgrupper. I kansliets uppdrag ingår beredning av ärenden, samordningsuppgifter gentemot institutioner och gemensam förvaltning samt kvalitetssäkring av verksamheten.
Arbetsuppgifter
Humanistiska fakultetskansliet söker en kommunikatör och handläggare med huvudansvar för studentkommunikation, eventplanering, trycksaks- och viss webbproduktion. Tillsammans med kansliets övriga medarbetare inom stödverksamheten arbetar du med intern och extern kommunikation samt med olika administrativa uppgifter.
Tjänsten består alltså av två delar; kommunikation och administration.
I din roll som kommunikatör arbetar du med utbildnings- och samverkanskommunikation, men också med intern kommunikation. I samarbete med institutionernas kommunikatörer arbetar du strategiskt och operativt för att synliggöra Humanistiska fakultetens kurser och program inom ämnesområden som språk, filosofi, historia och kultur. Ditt arbete bedrivs i en bred mix av digitala och tryckta kanaler. Du får en central roll i att samordna fakultetens produktion av informationsmaterial för utbildningsmässor och skolbesök. Under hösten kommer du att ansvara för att förbereda och hantera en flytt av fakultetens sidor i Studentportalen till en ny webbplattform. I arbetet ingår också att vara redaktör för ett nyhetsbrev till alumner och ett till studenter. I fakultetens samverkansaktiviteter och event får du en central roll, och bör därför ha erfarenhet av projektledning och eventplanering.
Utöver rollen som kommunikatör kommer du som handläggare att hantera andra delar av fakultetskansliets verksamhet och uppdrag. Eftersom du arbetar med event behöver du boka och beställa en del, och får också ansvar för att sköta beställningar, inköp och bokning av resor för fakultetsledningen och fakultetskansliet. Vi är ett litet fakultetskansli vilket innebär att även andra administrativa uppgifter kommer att ingå inom ramen för anställningen, som att handlägga ärenden, ta fram olika typer av underlag och styrdokument samt annan administrativ samordning. Du kan också periodvis komma att vara ett administrativt stöd till kansliets övriga handläggare inom utbildning, forskning och internationalisering.
Kvalifikationer
Du har examen på kandidatnivå eller magister-/masternivå inom kommunikation eller journalistik eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt några års erfarenhet av kommunikationsarbete eller projektledning.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska och har god erfarenhet av trycksaksproduktion. Du har erfarenhet av program som InDesign, Photoshop och av videoredigering. Du vet hur du ska anpassa kommunikationen till olika målgrupper, kanaler och syften. Vi ser gärna att du har erfarenhet av webbpublicering och är väl orienterad i de regelverk som gäller inom området.
Arbetet kräver mycket god samarbetsförmåga. Du behöver vara noggrann och strukturerad då flera arbetsuppgifter ofta behöver utföras parallellt, vilket innebär att du behöver kunna planera, organisera och prioritera ditt arbete självständigt. Du är bra på att prestera inom tidsbegränsade ramar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med kommunikation och administration inom högskolesektorn eller annan offentlig verksamhet.
Anställning
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas
Omfattning: 100 %
Placering: Humanistiska fakultetskansliet, Göteborg universitet
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Tillsättningsförfarande
Notera att intervjuer kommer att ske fysiskt eller på distans under vecka 26 och 27. Din tjänstebenämning kommer att vara kommunikatör.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta kanslichef Maria Hedlund, 031-7861150, maria.hedlund@gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2023-06-27
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.