OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad. Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer. Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige. Välkommen till framtiden! Om tjänsten Vi söker nu omgående för kunds räkning en kommunikatör/informatör till ett mycket välkänt och välrenommerat svenskt företag. Arbetet är förlagt till företagets Malmöavdelning. Som kommunikatör kommer du främst att arbeta i projekt som involverar allt från teknisk dokumentation och utbildningsmaterial till mer journalistiska uppdrag som personalinformation och presentationer. Även uppdrag med filmproduktion kan komma att förekomma. Materialet du ska arbeta med kommer att vara på både engelska och svenska. Till din hjälp har du tillgång till verktyg såsom Word, PowerPoint, Photoshop och Illustrator. Du kommer att: - vara en resurs för interna uppdragsgivare - arbeta med kvalitet och korrekthet i dokumentation - se till så att enhetlighet och att grafiska riktlinjer efterlevs - säkerställa att kommunikationsprojekten får en plan, struktur och ramar - säkerställa att dokumentation tillhandahålls inom uppsatta tidsramar Krav på person För att vara aktuell för denna tjänst ska du vara lyhörd och ha lätt att arbeta i grupp med deltagare från olika verksamhetsområden. Det är viktigt att du har ett driv och ett engagemang samt ser till att saker händer. Du är vidare en person som kombinerar kreativitet och struktur, har lätt att uttrycka dig i text och bild och gör detta på såväl engelska som svenska. Vi ser gärna att du läst någon form av informationsutbildning, men erfarenheter förskansade från annat håll kan vara lika meriterande. Det är ett krav att du tidigare jobbat med liknande arbetsuppgifter. Exempelvis producerat informationsmaterial, skrivit artiklar eller jobbat med grafisk produktion. Du ska ha god insikt och kunskap i vanligt förekommande desktop publishingverktyg såsom Word, PowerPoint, Photoshop och Illustrator. Start: snarast Omfattning: heltid tom årsskiftet med stor chans till förlängning Övrigt: resor kan förekomma Lön: 115 kr/tim exkl sem ers (123,75 kr/tim inkl sem ers)
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Frank
040-607 74 80
0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson
Konsultchefsassistent Chloé Ekeram
Daniel Tängemyr
Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson
Konsultchef Julia Frank