OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av kommunikationsarbete samt en relevant utbildning? Då kan du vara den vi söker!
Om uppdraget
Vi söker omgående en kommunikatör till vår kund i Enköping. Uppdraget pågår i minst 6 månader, med god möjlighet till förlängning, och är på heltid.
Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör är du placerad på den administrativa enheten som tillhör utbildningskontoret. Det finns utöver dig en till kommunikatör på utbildningsförvaltningen. Ni har också ett nära samarbete med övriga kommunikatörer inom verksamheten.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Arbeta med innehållet på verksamhetens webbsida och intranätet samt med löpande kommunikationsstöd i form av broschyrer, filmer, uppdateringar på webbsida och i sociala medier
- Arbeta strategiskt med kommunikationsplaner och liknande
- Stötta chefermed olika slags insatser som kan växla mellan allt från kommunikativt krisstöd till omarbetning av innehåll på webbsidor
- Bistå förvaltningsledningen med centrala informations- och kommunikationsuppgifter, pressmeddelanden och liknande
Dina kvalifikationer
För att lyckas och trivas i arbetet är det nödvändigt att du är samhällsintresserad, serviceinriktad och ser dig själv som en lagspelare.
Krav för tjänsten
- En akademisk utbildning på minst kandidatnivå med inriktning mot kommunikation, kommunikationsvetenskap, marknadskommunikation eller journalistik, eller annan likvärdig akademisk utbildning
- Några års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom kommunikation
- Van användare av Office-paket och kunskaper i Adobeprogrammen är ett krav då du kommer att producera trycksaker, film och foto
- Erfarenhet av något webbpubliceringsverktyg
- Du har goda kunskaper i det svenska språket och är en duktig skribent som kan skriva, anpassa och strukturera texter efter målgrupp och media
- Du är bra på att planera ditt arbete, göra prioriteringar av arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt
Meriterande för tjänsten: - Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation med erfarenhet av arbetsuppgifter förenat med detta
- Goda kunskaper inom klarspråksarbete, GDPR och tillgänglighetsdirektivet
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson