OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en samhällsintresserad kommunikatör som vill jobba operativt i våra digitala kanaler och bidra till att utveckla vår framtida digitala kommunikation?
En av våra medarbetare är nu tjänstledig och vi söker därför, för en visstidsanställning, en kommunikatör/webbredaktör med hög kompetens inom digitala medier och stort intresse för webbutveckling. Arbetsgivarverket kommer under hösten påbörja utvecklingen av nya plattformar för extern webb och intranät där du kommer att vara delaktig.
Enheten Kommunikation och intressebevakning består av sex kommunikatörer och fem utredare. Med tydligt medlemsfokus, planerad kommunikation samt effektiv och proaktiv intressebevakning bidrar enheten till att Arbetsgivarverkets mål nås. Kommunikatörerna arbetar brett och mångsidigt men har olika inriktningar mot exempelvis webb/intranät, sociala medier, film, podd, strategisk kommunikation, tillgänglighet, grafisk formgivning och employer branding. Enhetens utredare producerar bland annat rapporter och analyser för vår kommunikation med våra olika målgrupper. Enheten leds av kommunikationschefen.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter har en tyngdpunkt inom webb och intranät men omfattar även arbete med andra digitala kanaler såsom sociala medier och rörlig bild/webb-tv. Tillsammans med övriga kommunikatörer tar du fram innehåll och publicerar detta i våra kanaler och driver arbetet med våra digitala kanaler framåt. Du kommer att vara delaktig i utvecklingen av nya plattformar för extern webb och intranät som startar under hösten.
Andra förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara korrekturläsning och språkgranskning samt viss grafisk formgivning för både print och digitalt. Som kommunikatör kommer du dessutom att ge råd och stöd i olika kommunikationsfrågor till myndighetens medarbetare.
Dina kvalifikationer och egenskaper
Du har en examen från universitet eller högskola inom medie- och kommunikationsvetenskap eller journalistik. Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med webbpublicering och textproduktion på webb/intranät om åtminstone ett år för en och samma arbetsgivare. Vi vill att du har god kunskap om EPiServer eller liknande publiceringsverktyg och grundläggande kunskaper i bildbehandlingsprogram (till exempel Photoshop) och i programmet Adobe Acrobat. Du har även god kunskap i Word och Powerpoint samt grundläggande kunskap i layoutprogram som exempelvis Indesign. Du har goda kunskaper i redigeringsprogram för rörlig bild. Du har även en god språklig förmåga och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Du tar med lätthet till dig komplex information och gör den begriplig för olika målgrupper. Att jobba med klarspråk och tillgänglig kommunikation är en självklarhet för dig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av förvaltning och utveckling av webbsystem.
Som person är du serviceinriktad och noggrann. Du har en god samarbetsförmåga och är öppen för att hjälpa till där det behövs. För att trivas hos oss behöver du vilja arbeta i en arbetsgivarorganisation vars uppdrag och mål handlar om att stärka statliga arbetsgivare möjlighet att vara effektiva, attraktiva och tydliga arbetsgivare.
Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid beslut om anställning.
Om anställningen
Anställningen är en visstidsanställning till och med 2022-04-30. Det finns möjlighet till omgående tillträde. Arbetsgivarverkets värdegrund utgår ifrån att medarbetarna är professionella och engagerade. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Arbetsgivarverket finns på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm men under rådande pandemi arbetar de flesta medarbetare i huvudsak hemifrån. Läs mer om oss www.arbetsgivarverket.se
Är du intresserad?
Har du frågor och vill du veta mer om jobbet, kontakta kommunikationschef Lars Andrén via e-post: lars.andren@arbetsgivarverket.se eller på telefon 08-700 13 00. Du är också välkommen att kontakta Stabschef/HR-ansvarig Ulrika Atterfors via: ulrika.atterfors@arbetsgivarverket.se eller via telefon 08-700 13 00.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 17 maj 2021.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av uppdraget men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-specialist Åsa Kälvegård
08-700 13 00
Chef Stödprocessen Helene Bryskhe
08-700 13 00
Gruppledare Camilla Stenemyr
08-700 13 00
Konsult Skill Annika Elfvingsson
013-473 81 63
Förhandlingschef Monica Dahlbom
08-700 13 00
Förhandlare Anders Stålsby
08-700 13 00
Förhandlare Åsa Krook
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Malin Sundeby
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Love Lundell
08-700 13 00
Chefsrekryteringskonsult Experis Anna Arborelius
072-537 50 11