OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.
1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!
Skurups kommun söker en serviceinriktad och kundorienterad person och med goda erfarenheter av framförallt växelarbete men även receptionsarbete. Tjänsten är placerad på enheten för information och kommunikation. Det är två kommuninformatörer som dagligen hjälper våra medborgare med information, vägledning och hjälp i enklare kommunala ärenden. Hos oss står kunden i centrum och det är viktigt att du som person passar in i vårt team. Detta gör att vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som drivs av att arbeta med kundservice i en professionell roll. Vårt uppdrag är att hålla en hög tillgänglighet mot kund, en hög servicenivå samt att i hög grad lösa kundens ärende. Tillsammans arbetar vi för att ge snabb, tillförlitlig och god service.
Som kommuninformatör på Skurups kommun svarar du på frågor och vägleder medborgare och kunder inom alla kommunens verksamhetsområden via telefon, e-post, sociala medier och personliga besök. Du och din kollega ger information, tar emot felanmälningar och synpunkter.
Telefonen är den viktigaste kontaktvägen men du möter och hjälper också besökarna i kommunhusets reception. För att hitta information om kommunens verksamhet och för att koppla samtal använder du många olika system, ofta parallellt.
Ett av kommunens mål är hög tillgänglighet och din arbetstid är schemalagd, för att vi hela tiden ska ha bemanning av telefon och reception.
KVALIFIKATIONER
För att klara uppdraget krävs att du känner dig bekväm med att arbeta i olika digitala system så som växel-, ärendehanterings- eller verksamhetssystem samt Microsoft Office. Har du erfarenhet av att administrera telefonisystem och konfigurera olika parameter i telefonistsystemet utifrån ett växelbehov är det meriterande.
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och några års erfarenhet av kundorienterat servicearbete från växel samt kundtjänst eller medborgarkontor i kommunal eller annan offentlig verksamhet. Du har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift. Om du kan ytterligare språk är det mycket välkommet.
Som person är du engagerad, tycker om att möta och hjälpa andra människor, samtidigt som du är noggrann och tycker om att följa rutiner. Du har stor känsla för service och tycker det är viktigt att alltid ge ett mycket gott bemötande.
Du har en positiv attityd, fokuserar på att lösa problem och kan behålla lugnet även i stressiga situationer. Att du har god samarbetsförmåga och lätt för att skapa goda relationer ser vi som en självklarhet. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen. Vi värdesätter också ett samhällsintresse och god allmänbildning.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.