Kommuninformatör till kontaktcenter

Kommuninformatör till kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Kontaktcenter är en ingång för kommuninvånare, företagare och besökare som har frågor, förslag eller synpunkter till Norrköpings kommun. Vi hjälper till med ärenden via telefon, uttrycker oss väl i skrift och tal, tar emot besök samt arbetar i våra digitala plattformar.  Vi besvarar en mängd olika frågor och hjälper personer att komma i kontakt med rätt person.

Vi eftersträvar att alla som kontaktar Norrköpings kommun ska i varje möte få en god service och ett proffsigt bemötande i världsklass. Vi är välkomnande, enkla och korrekta i vår information. Allt för att Norrköping ska vara en attraktiv plats att besöka, bo och verka i.

ARBETSBESKRIVNING

Som kommuninformatör ger du ett proffsigt bemötande och första intryck och avtryck av Norrköpings kommun. Du ser det som en självklarhet att arbeta med service och erbjuda bästa möjliga lösningar. Du hjälper till med att hantera ärenden, besvarar många olika frågor och hanterar synpunkter via våra kommunikationskanaler och då framförallt via telefon och skriftligt via mejl, besök och digitala plattformar. 

Det är en variationsrik roll där du får anpassa din kommunikation både efter person och efter tillfälle. I vårt arbete är det viktigt att kunna kommunicera och ha förmåga att hantera flera olika IT-baserade system. I arbetet hanterar vi stora mängder information och är vana att söka svar via vårt ärendehanteringssystem. Det krävs att du kan göra detta simultant under pågående möte inklusive att dokumentera relevant dokumentation.

Tjänsten ställer även krav på att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet.

Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor och möten med människor vilket kräver att du är glad som person, initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar samt att du är självgående och tar ansvar för din uppgift.

Då frågorna vi får styr vårt arbete samt att vi växlar mellan våra kommunikationskanaler ser vi att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Vidare är du lugn och stabil i stressade situationer och kan behålla ett realistiskt synsätt och därigenom fokusera på rätt saker. 

DIN PROFIL

Du har minst ett års erfarenhet av arbete inom kundtjänst/kundservice i en roll med lösningsorientering i fokus samt erfarenhet av digitalt arbetssätt inom IT-baserade system och ärendehantering. Du behöver ha godkända gymnasiebetyg och det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från yrken där du arbetat med människor genom att ge service. Så som hotell/turism verksamhet då främst inom reception/gästservice eller butiksarbete och restaurang. Har du erfarenhet av att arbeta i flera kommunikationskanaler så ser vi det som meriterande. 

Vi ser att du arbetar lösningsorienterat och strukturerat och hittar alltid de bästa tänkbara lösningarna på problem. Som person söker vi dig med intresse av att stötta våra kommuninvånare och som har god känsla för service där du är tillmötesgående samt har intresse och vilja att hjälpa andra. Du har förmåga att snabbt kunna ta in information och förmedla den på ett pedagogiskt sätt samt har god stresstålighet. 

Arbetet innebär nära samarbete med kollegor och mycket kontakt med andra människor så det är av stor vikt att du arbetar bra med andra samt kommunicerar klart och välformulerat, anpassat efter situationen. Du får gärna vara intresserad av samhällsfrågor och förstå hur en politiskt styrd organisation fungerar. 

Du har en välutvecklad förmåga att kommunicera flytande såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska. Det är även positivt om du behärskar flera språk i tal och skrift så som arabiska, somaliska och finska.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Jennifer Benckert, enhetschef, 011- 152759. 

Din ansökan vill vi ha senast fredag den 13 augusti. 


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juli 2021
  • Ansök senast: 13 augusti 2021

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


Kundservice

28 november 2024

Hotellreceptionist

Hotellreceptionist

27 november 2024

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

27 november 2024