OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norrtälje kommun står inför en spännande framtid där vi tillsammans med näringsliv, organisationer och invånare skapar en positiv utveckling som gör vår kommun attraktiv. Vi söker nu en kommunjurist som är iderik, strukturerad, orädd, och som har ett genuint intresse av kommunjuridik. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Du kommer att arbeta på ledningskontoret direkt underställd kanslichefen, en liten organisation med brett ansvarsområde som innebär stora möjligheter till utveckling för dig. Det förutsätter flexibilitet, gott samarbete och vilja att ta eget ansvar. Vi har en samlad stabskompetens inom juridik, nämndadministration och information. Vårt uppdrag är att vara ett professionellt specialiststöd till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, nämnderna och dess kontor. Det ger dig möjlighet till ständig utveckling och förnyelse i arbetet. Du kommer att vara rådgivare och utbildare åt kommun-koncernen i både civil- och offentligrätt. Du kommer även att i viss omfattning företräda kommunen som ombud i domstolar och gentemot andra myndigheter. Det är också viktigt att du deltar i enhetens samtliga arbetsuppgifter och är beredd att ta på dig olika projektuppdrag. KVALIFIKATIONER - Jur.kand eller juristexamen - minst två års arbetserfarenhet som jurist - mycket god samarbetsförmåga - förhandlingsvana Som person är du tydlig i ditt agerande, socialt utåtriktad och med god vana av att kommunicera, både internt och externt. En merit är att ha erfarenhet att arbeta i en politisk styrd organisation. Nyckelbegrepp för oss är mångfald, öppenhet, tydlighet och delaktighet.