OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tidaholms kommun med ca 12 800 invånare är belägen i en naturskön trakt mellan Västgötabergen och Hökensås fritidsområde. Kommunen har ett välutvecklat näringsliv med långa industritraditioner och erbjuder rika möjligheter till kultur- och fritidsaktiviteter samt ett omfattande föreningsliv. Närhet och trygghet är våra kännetecken. I Tidaholms kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö. Vi erbjuder olika former av friskvård och rökfri arbetstid. Vi strävar även efter en balans mellan arbete och fritid, därför tillämpar vi 39 timmars arbetsvecka.
Kanslienheten ansvarar för ärendeberedning, sammanträdesrutiner, sekreterarskap samt administrativ service till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, arbetsutskottet, personalutskottet, valberedning och valnämnd. Det ingår i kanslienhetens uppgifter att ge juridiskt stöd till förvaltningarna och ansvara för centralarkivet. Kanslienheten är även systemägare av det kommungemensamma ärendehanteringssystemet. Kanslienheten är även ansvarig för att administrera de allmänna valen. På kanslienheten arbetar kommunsekreterare, huvudregistrator, kommunjurist och kanslichef.
Som kommunjurist kommer du att ha ett omväxlande arbete med många kontaktytor. Du arbetar med juridiskt stöd, rådgivning och information till kommunens nämnder och förvaltningar, handlägger ärenden samt ansvarar för utredningar inom kommunstyrelsens verksamhetsområde. Du arbetar även med att ta fram och genomföra utbildningar åt kommunens nämnder och förvaltningar och med att företräda kommunen vid domstol och andra myndigheter.
Det är viktigt för oss att vi arbetar som ett team på enheten och hjälps åt med arbetsuppgifter vid behov.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har en juristexamen
• är analytisk, strukturerad och en problemlösare
• kan kommunicera lösningar på ett tydligt och pedagogiskt sätt såväl skriftligt som muntligt
• kan arbeta resultatinriktat efter uppställda strategier och mål
• har förmåga att både arbeta självständigt och tillsammans med andra.
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete, gärna inom offentlig sektor
• har fullgjort notarietjänstgöring
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2022-05-03.
Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: www.tidaholm.se/ledigajobb
Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida www.tidaholm.se/ledigajobb
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
DanielLarsson, Rektor
0502-60 61 49
ChristerDaggberg, Rektor
0502-60 61 50
MarianneLord, Rektor
0502-60 66 00
BörjeHallin, Rektor
0502-60 68 15
ErnaKarlsson, Enhetschef
0502-60 64 90
NinaKindbom, Rektor
0502-60 61 31
BarbroSjögren, Förskolechef
0502-60 63 59
PatrikLernberg, Rektor
0502-60 61 23
SusanneHammar, Förskolechef
0502-606247
CiOlofsson, Rektor
0502-60 61 28