OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret i Burlövs kommun söker en
Kommunjurist/kanslichef
Arbetsplats: Kommunledningskontoret
Arbetsuppgifter
Sekreterarskap i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige samt beredning av dess ärenden. Ansvar för kommunens ärendehanteringssystem LEX. Stöd till övriga nämnder i framför allt kommunaljuridiska och förvaltningsrättsliga frågor. Överförmyndarverksamhet, valadministration, konsumentvägledning.
Utredningsarbete. Arbetsledning av kanslipersonal inom kommunledningskontoret.
Utbildning/Erfarenhet
Högskoleexamen inom juridik eller samhällsvetenskap eller annan utbildning som kan prövas likvärdig samt några års erfarenhet från kommunal eller annan offentlig verksamhet. Goda kunskaper i svenska språket samt förmåga att uttrycka sig i skrift. Goda datakunskaper. Vi förutsätter att Du har lätt för att samarbeta, är kommunikativ, har god administrativ förmåga samt är flexibel och öppen.
Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Mauléon
040-439606
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel
040-43 90 00
Kommunchef Carin Hillåker
Förvaltningschef Anders Öhlin
040-43 91 88
Skolpsykolog Sara Bergman
040-43 94 48
Samordnare Marie-Louise Hasselgren
040-43 91 51
Förvaltningschef Anders Öhlin
040-43 91 88
Skolbibliotekarie Nevin Semovski
Utvecklingsledare Sandra Tauberman
040-43 92 92
Badchef Jonny Olsson
040-439353