OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen och dina arbetsuppgifter
SOS Alarm Sverige söker nu förstärkning inom nätverk och kommunikation. Du kommer att ingå i gruppen Operations som ansvarar för Servicedesk/kontors-IT, Server, Applications och Kommunikation. Du kommer att tillhöra gruppen Kommunikation som ansvarar för Nätverk och Telefoni. Kommunikation är en mycket viktig funktion för SOS Alarms verksamhet och därmed ett högt prioriterat område.
I din roll som kommunikationstekniker kommer du att ha ansvar för den tekniska lösningen kring Telefoni. Du kommer att axla ansvaret för att driva Telefoniområdet framåt. Det innebär att du kommer att hålla dig i framkant av utvecklingen där du utreder och föreslår nya tekniker som passar SOS Alarms verksamhet. I rollen kommer du att samarbeta med leverantörer inom telefoniområdet för att utveckla funktionen vidare.
Kontoret ligger mitt i city i Stockholm och nära tunnelbana Rådmansgatan.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet inom kommunikation; nätverk och telefoni. Troligen har du arbetat som nätverkstekniker inom kommunikation och har ett brinnande intresse för telefoniområdet. Du har kännedom om både gammal och ny teknik som ex ISDN, IP-telefoni och kommande tekniker för telefoni. Du behöver ha en god generell kunskap inom kommunikation och telefoni och utvecklingen inom området.
Relevant bakgrund för tjänsten är
Relevant utbildning inom nätverk och kommunikationMinst 5 års erfarenhet som tekniker inom kommunikation/nätverkErfarenhet och kunskap inom telefoniområdet.Kunskap inom: ISUP/ISDN, IP, Datacom, M1-vx, telefonväxlar, wifi, mpls moln, switchar, brandväggar.
Som person har du god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i team. Du är positiv, ser möjligheter och lösningar och bidrar positivt till stämningen i gruppen. Du är en självgående tekniker som är driven, har ansvarskänsla, god analytisk förmåga samt en nyfikenhet och engagemang för ny teknik. Du kommunicerar väl, både skriftligen och muntligen på svenska och engelska.
Vi ser gärna sökanden med såväl svensk som utländsk bakgrund, men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar SOS Alarm med Boxhill AB. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Du söker enklast tjänsten via "ansök-knappen" i annonsen. På ett enkelt och snabbt sätt bifogar du ditt CV. Vi lovar - inga krångliga ansökningsformulär. Om du har specifika frågor angående tjänsten eller hur du ansöker så kan du skicka ett e-mail till Rekryteringskonsult Nina Juthage på nina.juthage@bhill.se.
För att kunna efterleva lagar ang Personuppgiftshantering och för att kunna ge dig statusuppdatering under rekryteringen ber vi dig att EJ skicka ansökningar via e-mail utan via Ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om SOS Alarm
SOS Alarms verksamhet fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm och driftlarm. Vi tillhandahåller även kundorienterade jourtjänster så som samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla.