Kommunledningens högra hand

Arbetsbeskrivning

Den här tjänsten är en chans för dig som är driven, samhällsintresserad och nyfiken att få arbeta med Falu kommuns högsta ledning. Du får stora kontaktytor och är en del av kommunledningens vardag för att administrera, handlägga och driva ärenden. Det här är en unik möjlighet för dig att få en helhetsbild av hur en kommun fungerar, hur dokumentation sker, hur beslut tas och hur viktig samverkan är.

I rollen är du både assistent till kommundirektören och administrativ resurs på ledningsförvaltningen bl.a kopplat till kommunens hållbarhetsarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta både högt och lågt. Det innebär att du lätt blandar kreativa arbetsuppgifter med mer administrativa uppgifter som kräver struktur.

OM ARBETSPLATSEN

Tjänsten är placerad inom ledningsförvaltningen, vilket är navet för den centrala demokratiska processen. Vi arbetar för kommunstyrelsen samt val- och demokratinämnden. Tillsammans med bland andra kommundirektören och våra kommunalråd är du placerad i Rådhuset.

ARBETSUPPGIFTER

Du ska stödja kommunens högste chef, kommundirektören, med löpande administrativt arbete som t ex skriva protokoll, bevakning av korrespondens, ekonomifrågor, telefon/mötesagendor, bokningar samt förbereda och utforma presentationsmaterial. Den andra delen i ditt arbete handlar om att vara en administrativ resurs kopplat till ledningsförvaltningens strategiska arbeten med att driva hållbar utveckling, administrera ansökningar mm. I arbetsuppgifterna ingår även att självständigt handlägga ärenden såväl i form av projekt- som enskilt utredningsuppdrag. Arbetsuppgifterna kommer att variera över tid, varför ett flexibelt förhållningssätt är nödvändigt.

TILLRÄCKLIGA KVALIFIKATIONER

- Akademisk examen, t.ex samhällsvetenskaplig examen alternativt examen som statsvetare, nationalekonom eller annan likvärdig universitetsexamen.

- Kvalificerad administrativ erfarenhet, gärna som handläggare eller projektledare där du har haft en roll som ”spindeln i nätet".

- Förmåga att självständigt driva ett mångfacetterat uppdrag i högt tempo.

- Mycket god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska.

- Stort intresse för samhällsfrågor, hållbarhetsfrågor och kommunal organisation.

Som person ser vi att du är prestigelös, flexibel och lösningsfokuserad men också analytisk, serviceinriktad och du har även god organisationsförmåga.

MERITERANDE KVALIFIKATIONER

- Erfarenhet av analys- och utredningsarbete.

- Erfarenhet av hållbarhetsarbete.

FALU KOMMUN SOM ARBETSGIVARE

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju. 

UPPLYSNINGAR

Förvaltningschef Inger Klangebo, tfn 023-82125

Kommundirektör Dan Nygren, tfn 023-82201  

FACKLIGA FÖRETRÄDARE

SACO: Jan-Åke Holmdahl, tfn 023-820 37

Vision: Christina Johansson, tfn 023-821 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun Falun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 december 2016

Liknande jobb


Executive Administrator

Executive Administrator

22 november 2024

18 november 2024

Executive Assistant

Executive Assistant

18 november 2024

Sektionschefssekreterare

Sektionschefssekreterare

14 november 2024