Kommunledningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Kumla kommun är en tillväxt kommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. I kommunen finns framgångsrikar företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på våra barn och unga, ta hand om våra invånare och ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.

ARBETSUPPGIFTER
Kumla kommun söker nu en kommunledningssekreterare!

Tjänsten som kommunledningssekreterare innebär huvudsakligen att ge administrativt stöd och service i samtliga frågor till kommundirektör och kommunalråd. Vara registrator och sköta en viss fakturakontering. Arbetet innebär vidare bl a att ha god ordning på handlingar, ta emot besökare, boka sammanträden och resor, planera för uppvaktningar och att handlägga administration av borgerliga vigslar och partnerskapsregistreringar.


KVALIFIKATIONER
Eftergymnasieutbildning inom administration eller utbildning som bedöms likvärdig. Goda kunskaper i svenska (både tal och skrift). För att klara arbetet förutsätts att Du är väl förtrogen med att använda datorn i det dagliga arbetet. Kunskaper i engelska är ett plus.
Erfarenhet av att ha arbetet som chefssekreterare eller motsvarande ser vi som meriterande liksom erfarenhet från den offentliga sektorn, i synnerhet den kommunala.
Organisationsförmåga, hög servicenivå, flexibilitet, självständighet, ansvarskänsla samt noggrannhet är viktiga egenskaper för denna tjänst. I och med att tjänsten innebär många kontakter både internt och externt på daglig basis förutsätts att Du har lätt för skapa kontakter och åtnjuta förtroende i dessa kontakter.
Personliga egenskaper värderas högt.




ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer att grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf administrativ chef Annika Hallberg
019-588130
Personalchef Malin Holm
019-588317
Personalhandläggare Anna Leiding
019588348

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningsförvaltningen, Kumla kommun Kumla
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Tjänsten avser heltid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 8 mars 2017

Besöksadress

Stadshuset, Torget 69280 Kumla
None

Postadress

Torget 1
Kumla, 69280

Liknande jobb


Chefsassistent till Samhällsbyggnadsförvaltningen

Chefsassistent till Samhällsbyggnadsförvaltningen

1 november 2024

22 maj 2024

Executive Assistant

Executive Assistant

20 mars 2024