Kommunregistrator

Kommunregistrator

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del i vår växande framtidskommun?

Hammarö växer och är en attraktiv boendekommun. Det ställer krav på oss som jobbar här, något som återspeglas i vårt sätt att jobba och det finns en tydlig framåtanda. Kommunen har drygt 16 000 invånare, är 54 kvadratkilometer stor och huvudorten är Skoghall.
Vi är bra på mycket! Vi är bland annat Värmlands störst växande kommun sett till storlek, Sveriges tryggaste kommun, Sveriges 4:e bästa skolkommun och utsågs också till årets e-hälsokommun 2019.

Här väntar vi inte på att framtiden ska komma, vi är där och skapar den varje dag!

På Hammarö är du alltid nära. Nära vattnet, skogen, staden och naturen. Vi är även nära varandra. Det innebär också att du som medarbetare har närhet till besluten och möjlighet att påverka ditt jobb.

Vi se medarbetarna som vår viktigaste resurs. Med en gemensam värdegrund och medarbetarpolicy är arbetsglädjen hos oss stor och våra medarbetare tycker att de har ett meningsfullt och viktigt arbete.

På kommunstyrelsens förvaltning jobbar du nära de beslut som fattas i kommunen. Förvaltningens arbete består av att leda, utveckla och samordna verksamheten inom ett flertal övergripande verksamheter. Utifrån vår värdegrund, kommunens vision och mål har vi som uppgift att stödja kommunens verksamhet och politiker med uppgifter och underlag för att skapa framtidens Hammarö.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kommunregistrator till vår gemensamma nämndadministration.
Tjänsten som registrator ingår tillsammans med nämndsekreterare i en nybildad gemensam nämndservice för Hammarö kommun. Gruppen består av, förutom registratorn, tre nämndsekreterare under ledning av kommundirektören.
Arbetssättet är teambaserat, vilket innebär att var och en i arbetslaget förväntas bidra till helheten genom att ha goda kunskaper om varandras respektive område.

Som registrator kommer du att arbeta med postöppning, diarieföring och registrering av kommunens handlingar, expediering av beslut, utlämnande av allmänna handlingar och systemadministration av kommunens ärende- och dokumenthanteringssystem, Evolution.
Du kommer också att ta fram rutiner, utbilda och ge stöd till förvaltningarna i ärendehantering. I rollen ingår det även att ge service till allmänheten i frågor som rör diarieföring och allmänna handlingar. Du kommer också att vara delaktig i utvecklingen av kommunens dokument- och ärendehantering.

Du kommer också att vid behov kunna ersätta nämndsekreterare vid politiska beredningar och möten.

KVALIFIKATIONER
Du har en diplomerad registratorsutbildning i kombination med lämplig högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömmer som likvärdigt. Erfarenhet som registrator i offentlig verksamhet och god vana av arbete i ärendehanteringssystem är meriterande. Du har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning så som förvaltningslagen, tryckfrihetsförordningen och offentlighets- och sekretesslagen.

Vi söker dig som är serviceinriktad och har en god pedagogisk förmåga då arbetet innebär många kontakter med både medborgare, kollegor och tjänstepersoner i kommunen. Arbetet är i hög grad lag- och regelstyrt varför även noggrannhet och struktur är viktiga egenskaper. Även flexibilitet är viktig då belastningen kan variera samtidigt som tidsgränser måste hållas.
För att trivas i rollen behöver du god samarbetsförmåga, såväl inom gruppen som gentemot övriga inom organisationen. Vi ser det även som viktigt att du är van att fatta självständiga beslut och är bra på att kommunicera, i både tal och skrift.

I rollen som registrator förekommer säkerhetsklassade uppgifter och därför är befattningen placerad i säkerhetsklass och kräver svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning.

Erfarenhet krävs.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunchef, Hammarö kommun Caroline Depui
054-515271
Kommunchef , Forshaga kommun Ingrid Näsström
054-172007
Administrativ chef Kjell Andersson nås from 25/8
054-515011
Statsnätschef Anders Lindberg
054-515268
kommunchef Caroline Depui
054 - 51 52 71
Personalchef Lars Rogemyr
054-515286
Kommunchef Caroline Depui
054-515271

Sammanfattning

Besöksadress

Mörmovägen 5 Skoghall
None

Postadress

Box 26
Skoghall, 66321

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

23 december 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024