Kommunregistrator

Arbetsbeskrivning

Då vår nuvarande registrator under våren 2009 kommer att gå i pension söker vi nu en ersättare. Som registrator ansvarar du för postregistrering, diarieföring, och arkivering av handlingar. I ärendehanteringen är du tillsammans med nämndsekreterare nyckelperson för dokument och ärendehanteringen. Som kommunregistrator är du också ansvarig för all samordning inom området. Service till politiker och tjänstemän, och arkivering är exempel på löpande arbetsuppgifter. Du deltar också aktivt i arbetet med allmänna val, arbetar med kommunens förtroendemannaregister och utveckling av kommunens statistikbearbetning. En mycket viktig uppgift är att vara systemansvarig för kommunens dokument- och ärendehanteringssystem (idag Castor). Som systemansvarig är du ansvarig för support ut till kommunens handläggare samt vara länken mellan leverantör och användare. Valdemarsviks kommun avser att modernisera sina programvaror för datastöd till kommunens diarie/ärenderegistrering samt handläggarrutiner. I ett första steg gäller det myndighetsutövningen för bygg- och miljökontoret men i ett senare skede även övriga förvaltningar. Det handlar om att finna och introducera en för förvaltningarnas behov anpassad programvara samt ge användarstöd till registratorer och handläggare vid introduktionen av programmet. En del av detta arbete kommer att ske i projektform. Att tillsammans med kommunsekreterare, tjänstemän och politiker utveckla kommunens 24-timmarstjänster har också hög prioritet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant utbildning inom området och gärna på högskolenivå. Du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet och politiskt styrda organisationer. Kunskap om offentlighets- och sekretesslagstiftning, personuppgiftslagen samt arkivlagen krävs i arbetet. Goda kunskaper inom IT-området är viktiga då kraven som systemförvaltare är höga. Du har erfarenhet av arbete i projektform. Du har ett serviceinriktat och kommunikativt arbetssätt och är lyhörd, strukturerad och noggrann. Du har förmåga att självständigt prioritera ditt arbete. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektorschef Stöd och Omsorg Marie Schmid
0123-191 00
Områdeschef Susanne Windisch
0123-191 45 070- 349 41 79
IFO-chef Robert Winge
0123-191 00 vxl
1:e socialsekreterare IFO Pelle Ahnlund
0123-191 00 vxl
Planchef Erica Ekblom
0123-191 86
Lönehandläggare Jessica Flyxén
0123-191 64
Enhetschef Annika Olsson
0123-192 27
MAS Lena Borgman Fred
0123-19321
Kommunchef Monika Hallberg
0123-192 93
Chef Arbetsmarknadsenheten Sven Tholén
0123-191 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Valdemarsviks kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 20 oktober 2008
  • Ansök senast: 7 november 2008

Besöksadress

Storgatan 37
None

Postadress

None
VALDEMARSVIK, 61580

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024