Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelsen är den politiska nämnd som leder kommunens dagliga verksamhet. Dess förvaltning är kommunstyrelseförvaltningen med en personalstyrka på drygt 40 personer fördelade på 5 avdelningar; kansli-, personal-, ekonomi-, IT-, och arbetsmarknads-avdelningen. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Kommunstyrelseförvatlningen består av avdelningarna personal, ekonomi, kansli, arbetsmarknad och IT. Kommunsekreterartjänsten kommer tillsammans med planeringssekreterare och utredningssekreterare att bilda en enhet direkt underställd kommunchefen. Enheten arbetar för övrigt med bl a kollektivtrafikplanering, beredskaps- och internationella frågor samt allmänt utrednings- och utvecklingsarbete. I arbetsuppgifterna ingår bl a att du skall vara sekreterare i kommunstyrelsen och dess arbetsutskott och ev kommunfullmäktige samt ansvara för ärendeberedning, ärendeflöde och remisshantering inför den politiska behandlingen. Du kommer också att vara systemansvarig för kommunens dokumenthanteringssystem samt arbeta med andra utredningsuppdrag och förekommande administrativa uppgifter. Som kommunsekreterare kommer du att ha mycket kontakter med tjänstemän och förtroendevalda på de olika förvaltningarna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning med lämplig inriktning och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du skall vara utåtriktad och servicemedveten samt ja lätt för att samarbeta och organisera. Vidare ska du ha en naturlig fallenhet för att uttrycka dig i skrift.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vårgårda kommun,
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 12 april 2007
  • Ansök senast: 30 april 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010