Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Med placering på Kommunledningsförvaltningens Kansli och informationskontor. Arbetsuppgifter: Du får en central roll i den politiska processen bl a genom ärendeberedning och sekreterarskap i kommunstyrelsens arbetsutskott, kommunstyrelsen, kommunfullmäktige och valnämnden. Kommunaljuridiska ärenden. Utredningar. Kvalifikationer: Akademisk utbildning eller motsvarande med inriktning mot samhällsvetenskap och kommunal juridik. Goda IT-kunskaper är värdefulla. Du är serviceinriktad och har god förmåga att arbeta självständigt. Du har ett intresse av att göra kommunal administration enkel och begriplig och skriver på ett klart och korrekt sätt. Du har stort intresse för service till såväl politiker som kommunmedborgare. Tillträde: Snarast. Tjänsten är ett vikariat under nuvarande innehavares sjukdom. Den kan komma att övergå i en tillsvidareanställning.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010