Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Som kommunsekreterare kommer Du att erbjudas ett intressant arbete med många skiftande arbetsuppgifter i ett varierande tempo. Du är sekreterare i olika politiska organ framför allt i kommunfullmäktige, kommunstyrelse, arbetsutskott, budgetberedning och i valnämnd. Det sistnämnda uppdraget innebär ansvar för genomförandet av allmänna val. Kommunsekreteraren har också samordningsansvar för kommunens registratorer och nämndsekreterare, övergripande ansvaret för ärende- och dokumenthanteringssystemet. Du genomför och driver utredningar. Du ansvarar för upprättande av styrdokument/beslutsordningar inom den egna förvaltningen. Du är också kommunens personuppgiftsombud och arkivansvarig för kommunstyrelseförvaltningen. Vi behöver Dig som har en adekvat högskoleexamen och kunskaper inom kommunallagen och förvaltningslagen. Erfarenhet från arbete i kommunal eller offentlig förvaltning och därigenom förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Några års erfarenhet av kvalificerad ärendehandläggning och utredningsmetodik. Lätt för att samarbeta med stor flexibilitet, är serviceinriktad, initiativtagande och mycket strukturerad och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024