Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Karlskoga är en attraktiv mötesplats där den goda livsmiljön för människor och företag är omtalad. Ett centrum för forskning och utveckling där regionens två universitet möts i det växande näringslivet. Välkommen! ARBETSUPPGIFTER Vi söker Dig som med engagemang och intresse tillsammans med kollegorna på kansliavdelningen vill utveckla kommunens administrativa rutiner. Du kommer att arbeta med processen kring de politiska sammanträdena och vara sekreterare i kommunstyrelsen samt dess arbetsutskott. Arbetet innebär bland annat beredning av ärenden och verkställighet av beslut. Kommunsekreteraren är handläggande utredare för ärenden som lämnas i uppdrag av kanslichefen. Du kommer att ha rollen som kommunens valsamordnare. Uppdraget innebär genomförandet av allmänna val och att arbeta med EU-valet 2009. Sekreterarskap i valnämnden ingår också i din roll KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning, gärna med inriktning mot rättsvetenskap eller offentlig förvaltning . Vi ser gärna att du har goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt. Du bör ha en god förståelse av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Vi tror att du har ett stort intresse för samhällsfrågor. Du bör ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift samt ha goda datakunskaper. Vi tror att du har en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer i såväl interna som externa kontakter. Du får gärna ha erfarenhet av att arbeta som sekreterare i politiska organ eller erfarenhet av utredningsarbete. Vi tror att du har ett strukturerat arbetssätt och en förmåga att arbeta självständigt.

Sammanfattning

Liknande jobb


Finansiell utredare

Finansiell utredare

19 september 2024

Utredare

Utredare

22 juli 2024