Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelsens Ledningskontor består av fyra sektioner: Kansli, Personal, Lön och Ekonomi.Till kanslisektionen direkt underställd kanslichefen söker vi nu en kommunsekreterare på heltid.Kommunsekreterarens huvuduppgift är sekreterarskap i Kommunfullmäktige, Kommunstyrelsen och dess utskott, tillfälliga kommitteer och utredningar, samt ärendeberedning och verkställighet i dessa sammanhang.Dessutom ingår personuppgiftsansvar, kollektivtrafikfrågor och andra frågor med stor omväxling och spännvidd som Ledningskontoret i en liten kommun har att hantera.Vi söker dig som har adekvat utbildning på högskolenivå.Du bör ha erfarenhet av kommunalt nämndarbete och vara förtrogen med IT-verktygen inom området.Dina personliga egenskaper är driv, omdöme och social kompetens.Du ska dessutom har god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt.Då vi har en aktiv samverkan i regionen är det viktigt att du har körkort och tillgång till bil.Vill du veta mer?Facklig företrädare via vår växel tel: 0223/290 00.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norbergs Kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 30 september 2008
  • Ansök senast: 20 oktober 2008

Liknande jobb


Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024