Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Anställningen är placerad inom kommunledningskontoret i ett gemensamt nämndsekretariat. Vi söker dig som med engagemang, intresse och kompetens vill stödja kommunens förvaltningar, förtroendevalda och tjänstemän inom ansvarsområdet, vill ansvara för administrativa rutiner,
ärende- och dokumenthantering och ansvara för ärendeberedning. I arbetsuppgifterna ingår sekreterarskap i den kommunala nämndorganisationen samt specifikt i valnämnden. Du är även kommunens personuppgiftsombud.
Vi söker en person som har högskoleutbildning med juridisk eller
samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som kommunen bedömer lämplig. Vi förutsätter att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, är strukturerad och kan arbeta både i grupp och självständigt. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom kommunal verksamhet är meriterande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lysekils Kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 27 november 2009
  • Ansök senast: 18 december 2009

Liknande jobb


17 december 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

6 december 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

3 december 2024

Vikarierande kommunsekreterare

1 november 2024