OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER I det dagliga arbetet som kommunsekreterare ansvarar du för beredning av ärenden till Kommunstyrelsen och Kommunfullmäktige. Du för protokoll i Kommunstyrelsens arbetsutskott, Kommunstyrelsen och Kommunfullmäktige. Du bevakar verkställighet av fattade beslut. Arbetet kräver att du kan hantera många ärenden samtidigt, och att Du kan säkerställa att fastställda tidpunkter hålls. Du är organisatoriskt placerad på Kommunkansliet och arbetar i ett team bestående av kanslichef/kommunjurist, kommunsekreterare samt två handläggare. Sölvesborgs och Bromöllas kommuner planerar tillsammans implementering av ett nytt digitalt ärendehanteringssystem under 2010 och framåt. Kommunsekreteraren kommer att vara en mycket viktig del i detta projekt. KVALIFIKATIONER För att du ska tycka att det här arbetet ska vara utvecklande och intressant, bör du gilla att arbeta organiserat, noggrant och effektivt. Du tycker om att ha många kontakter och att ge snabb service, och att driva och bevaka många frågor på samma gång. Du tycker om att arbeta i team. För att lyckas krävs att du besitter: God administrationsförmåga Goda svenskakunskaper God förmåga att hantera modern teknik och att snabbt ta till dig ny teknik Hög stresstålighet Du bör ha viss administrativ erfarenhet från tidigare arbete. Vi ser fram emot din ansökan! Tillsättning kan ske tidigare enligt överenskommelse.