OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kanslienheten är en av fem enheter inom kommunstyrelsens stabsorgan kommunledningskontoret. Kanslienheten har som gemensamt sekretariat för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och övriga nämnder en central roll i ärendehanteringen och för utvecklingen av kommunens ärende- och dokumenthanteringsstöd. Kanslienheten inrymmer också funktioner för juridik och kommunarkiv samt handläggarstöd till överförmyndarnämnden och valnämnden. Arbetsuppgifter Som kommunsekreterare har du tillsammans med övriga medarbetare ett gemensamt ansvar för kanslienhetens samlade uppdrag. Ditt huvuduppdrag är att som sekreterare i servicenämnden ansvara för kallelser och protokoll samt delta i ärendeberedning och annat utredningsarbete inom nämndens verksamhetsområde. Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning eller annan lämplig utbildning och erfarenhet. Du bör ha erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, företrädesvis inom kommunal förvaltning. Dina IT-kunskaper är goda. Arbetsuppgifterna innebär att du har många kontakter både internt och externt. Du skall därför ha god samarbetsförmåga och servicekänsla och vara bra på att kommunicera i tal och skrift. Vi värdesätter att du är noggrann och strukturerad, har god analytisk förmåga, kan arbeta självständigt och är drivande i de frågor du ansvarar för. Ansökan ska göras på kommunens ansökningsblankett som kan fås från kommunens medborgarkontor, tel 0430-156 00 eller hämtas på webbplatsen www.laholm.se där du även kan läsa mer om Laholms kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lärarnas Riksförbund Svante Lindell
0430-151 86
Rektor Ingela Månsson
0430-15044
Lärarförbundet Mats Peterson
0430-15963
Lärarförbundet i Laholm
0430-159 63
Rektor Bengt Svensson
070-622 57 79
Rektor Elisabeth Collin
070-2583824
LR Svante Lindell
0430-15186
Rektor Eva Karlberg
0430- 155 01
0703-29 45 76
Enhetschef Viveca Baltzarsson
0430-156 87
Vårdförbundet Halland
020-35 35 00