OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelseförvaltningens uppgift är att vara ett stöd till politiker, kommunledningskontor och förvaltningar. Vi organiserar drift, underhåll och utveckling av kommungemensamma system, administrativa rutiner och serviceproduktion som är viktigt att hålla samman för kommunens styrning och resursutnyttjande. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta på en avdelning inom kommunstyrelseförvaltningen. Avdelningen som heter Specialist och uppdrag har en samlad spetskompetens inom bland annat personal, kommunikation, juridik och ekonomi. För oss är utgångspunkten att vara ett konsultativt stöd till kommunkoncernen vilket ger oss möjlighet till ständig utveckling och förnyelse. Du kommer att ingå i en grupp med registrator och ytterligare en kommunsekreterare. Arbetet innebär också samarbete med andra professioner. Arbetet består huvudsakligen av att . samordna och utveckla den kommunala ärendeprocessen . vara sekreterare i kommunstyrelse och kommunfullmäktige . vara ett specialiststöd till förvaltningarna . hålla i ett internt nätverk för registratorer och nämndsekreterare Du ska också bidra till funktionens och avdelningens utveckling och förnyelse. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har . 3-årig högskoleutbildning med inriktning på samhällsvetenskapliga ämnen . kunskap i kommunal- och förvaltningsrätt samt den kommunala ärendeprocessen . erfarenhet av sekreterarskap i kommunfullmäktige eller kommunal nämnd . förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift . datavana (Officepaketet) Arbetet kräver att du är noggrann, flexibel och serviceinriktad. Du måste också kunna arbeta självständigt samtidigt som arbetet kräver stor samarbetsförmåga.