OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Munkfors kommun söker kommunsekreterare. Tjänsten är placerad vid kommunstyrelsens kansli och direkt underställd kommunchefen. I arbetsuppgifter ingår bland annat att bereda och handlägga ärenden till kommunstyrelse, fullmäktige och valnämnd samt vara sekreterare vid deras sammanträden, utredningar och övergripande planering, information såväl internt som externt, upphandling, mm
Kvalifikationer
Vi tror att du har en högskoleutbildning med inriktning på samhällsvetenskap, information, personaladministration eller liknande. Erfarenhet av liknande arbete i offentlig verksamhet är en merit. I en liten kommun är förmågan till flexibilitet och samarbete extra viktig vilket gäller i högsta grad för tjänsten som kommunsekreterare. En god förmåga och prioritera och samtidigt hålla i trådarna för många saker på en gång är viktig. Du bör ha lätt för att ta initiativ och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.