OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Knivsta kommun är en liten dynamisk kommun mellan Stockholm och Uppsala. Vi har funnits som kommun i 7 år och utvecklingsarbetet pågår fortfarande. Vi söker nu en kommunsekreterare till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Du kommer att jobba i en liten, flexibel matrisorganisation tillsammans med ett sjuttiotal personer på kommunens centrala förvaltning. De flesta av oss har mångskiftande arbetsuppgifter, precis som du. Som sekreterare i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige är du ansvarig för hela ärendehanteringen och allt vad det innebär med handlingar inför och efter sammanträdena, sammanträdesrutiner, protokollskrivning, utskick mm. Samarbete med kommunstyrelsens och fullmäktiges ordförande, kommunchef är lika naturligt som med övriga medarbetare. Kvalifikationer; Eftergymnasial utbildning med inriktning på offentlig förvaltning, förvaltningssocionom och/eller juridik. Du ska ha erfarenhet från det offentliga området med fördjupning inom kommunal eller statlig förvaltning, och gärna ha arbetat som kommunsekreterare. Kunskap om Kommunallagen, Förvaltningslagen och Offentlighets- och sekretesslagen är ett krav. Serviceinriktad, ansvarsfull och noggrannhet är lika viktigt som god förmåga att informera och att uttrycka sig muntligt och skriftligt, ha lätt för att samarbeta och vara flexibel. Vi värdesätter stor initiativförmåga och vana att arbeta självständigt lika mycket som bra samarbetsförmåga.