Kommunsekreterare

Arbetsbeskrivning

Till Kanslisektionen söker vi nu en Kommunsekreterare på heltid.Kommunsekreterarens huvuduppgift är sekreterarskap i Kommunfullmäktige, Kommunstyrelsen och dess utskott, tillfälliga kommitteer och utredningar, samt ärendeberedning och verkställighet i dessa sammanhang.Dessutom ingår många andra frågor som erbjuder stor omväxling och spännvidd, som sig bör på Ledningskontoret i en mindre kommun.Du kommer till exempel att få arbeta med personuppgiftsansvar, kollektivtrafikfrågor, bevittna borgerliga vigslar och många andra varierande och spännande uppdrag.Vi söker dig som har en adekvat utbildning på högskolenivå.Du bör ha några års arbetserfarenhet, gärna av kommunalt nämndarbete, vara förtrogen med IT-verktygen inom området och gilla att utveckla rutiner.Dina personliga egenskaper är drivkraft, omdöme och social kompetens.Du ska vara en god stilist och kunna uttrycka dig väl såväl muntligt som skriftligt.Då vi har en aktiv samverkan i regionen är det viktigt att du har körkort och tillgång till bil.Vill du veta mer?Facklig företrädare nås via vår växel 0223-290 00.Ange Ref.nr PU 1/10.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norbergs Kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 23 februari 2010
  • Ansök senast: 11 mars 2010

Liknande jobb


Vikarierande kommunsekreterare

1 november 2024

Vikarierande kommunsekreterare

Vikarierande kommunsekreterare

16 oktober 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

10 oktober 2024

Kommunsekreterare

23 september 2024